Spook Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Ser at Siba (www.siba.no) fortsatt selget 100D med 18-55 IS kit objektiv for 3495,- så det er fortsatt "røverkjøp" å finne der ute. De har den riktignok ikke på lager men om man bestiller nå så får man den levert så snart de får den inn igjen. Edit: Ser nå at "Kjøp" knappen mangler for varer de ikke har på lager. For en gjeng banditter som reklamerer for varer de ikke har og til priser de ikke har tenkt å selge varene for. Jeg tar tilbake det jeg sa om "røverkjøp" ovenfor. Denne praksisen er i beste fall fullstendig villedende for oss forbrukere, burde vært forbudt samt automatisk medføre dagbøter. Endret 31. januar 2009 av Spook Lenke til kommentar
ina_94 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Må bare si tusen takk til alle som har svart på spørsmålene mine. Som man skjønner er jeg ganske blank når det gjelder speilrefleks og objektiver. Jeg tror nok at jeg skal se litt nærmere på Canon kameraer ( eos 450D & 1000D ) når jeg har fått litt mer penger. Men siden det er såpass lenge til jeg skal kjøpe kommer det sikkert noen fler modeller inn o.l Så ingenting er bestemt ennå. Fortsatt; det er hyggelig at man kommer med erfaringer og forslag ang. kamera-kjøp! Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du burde se nærmere på alle kameraene jpsalvesen nevner i innlegg #35. De er alle gode, men ett av dem vil passe deg bedre enn alle de andre. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 I dagens marked trenger man ikke å kjøpe et bestemt merket, da alle er like gode ( samme prisklasse ). Det du skal passe på er å velge det som ligger best i hånden. Så klart er det noen forskjeller mellom megapixler, isokvalitet, bilder i sekundet osv. Men den er ikke stor. Men det er ting som betyr mindre enn hvordan kameraet ligger i hånda, når en er nybegynner. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Ser at Siba (www.siba.no) fortsatt selget 100D med 18-55 IS kit objektiv for 3495,- så det er fortsatt "røverkjøp" å finne der ute. De har den riktignok ikke på lager men om man bestiller nå så får man den levert så snart de får den inn igjen. Edit: Ser nå at "Kjøp" knappen mangler for varer de ikke har på lager. For en gjeng banditter som reklamerer for varer de ikke har og til priser de ikke har tenkt å selge varene for. Jeg tar tilbake det jeg sa om "røverkjøp" ovenfor. Denne praksisen er i beste fall fullstendig villedende for oss forbrukere, burde vært forbudt samt automatisk medføre dagbøter. Selges til 3499 på Expert.no. Fortsatt på lager (18-55 IS objektiv). Edit: Var på lager i går når jeg sjekket. Nå er det utsolgt Endret 1. februar 2009 av André.RS Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Selges til 3499 på Expert.no. Fortsatt på lager (18-55 IS objektiv). Edit: Var på lager i går når jeg sjekket. Nå er det utsolgt Ja, Expert har fortsatt god pris på det. Kjøpte mitt der for et par uker siden. Er faktisk samme pris på nett og i butikk, ihvertfall i noen butikker. Dessuten får de sikkert inn på lager snart! MVH pcpcpc Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Etter hva jeg har sett koster Nikon D90 rundt 8000-9000 kr. Som er drøyt mye over prisen jeg tenkte meg :-) Hvis kameraet hadde vært noen 1000-lapper billigere ville det nok stått på listen Et entrylevel kamera med masse funksjonalitet (som Canon 450D) gjør også læringskurven noe enklere også. Dyrere og mer avansert er ikke alltid en fordel. Jeg er enig med deg i at dyrt og fancy ikke alltid er bra, men bratt læringskurve er utelukkende positivt så lenge den vordende fotografen er interessert i å lære. Jeg kjøpte en pentax speilrefleks og to fastobjektiver (hvorav det ene ikke hadde autofokus, en gammel 50mm f/1,4), og det angrer jeg ikke et sekund på. Til trådstarter: Se forbi nikon og canon. Grunnen til at flest anbefaler disse er at flest har disse fra før, og de fleste vil anbefale det de selv har erfaring med (naturlig nok). Du blir nok fornøyd om du velger canon eller nikon også, men å utelukke olympus, canon, panasonic, pentax, sony og samsung fra start uten å ha vurdert disse taper du mye på. Spesielt når du har god tid til å bestemme deg, som du sier. Olympus Sony Pentax Mer Sony Skulle jeg kjøpt i dag, ville jeg uten tvil overhodet valgt dette Pentax-kameraet, men det er jo utenfor din prisrekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå