Gå til innhold

IB best for CBS

Joakimmo

Anbefalte innlegg

Hei skal søke på VGS nå, og jeg lurer på om jeg skal ta IB. Grunnen til at jeg vurderer IB er fordi jeg har kanskje tenkt å ta økonomi og administrasjon i utlandet, som for eksempel i Danmark på CBS. Vil det være en fordel å ha IB fra VGS hvis jeg skal søke på CBS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt en fordel å ta IB hvis du ønsker å studere i utlandet. En av jentene på kullet mitt kom inn på Oxford. Jeg har egentlig ikke hørt om noen norske elever som har kommet inn på noen gode universiteter i det hele tatt. Jeg har hørt om en del som har søkt med allmenn til Singapore og Hong Kong og har blitt avist.

Det du må huske på er at studier i utlandet øker ikke din sjanse for å få en god norsk jobb. Norske firmaer er ofte mer vennlige til å ta opp studenter fra norske universiteter som har et år med erfaring fra et utlandsk universitet. Men, hvis du ønsker å jobbe i utlandet er det absolutt en fordel med uttdanning i utlandet.

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar :)

Mye hyggeligere med ordentlige svar enn retting av skrivefeil osv. :p

Har gått IB fra 8 - 10 trinn, så spørsmålet blir egentlig om jeg skal fortsette. Jeg tror jeg velger å fortsette med IB, selv om det kommer til å bli masse jobbing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...