Joakimmo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei skal søke på VGS nå, og jeg lurer på om jeg skal ta IB. Grunnen til at jeg vurderer IB er fordi jeg har kanskje tenkt å ta økonomi og administrasjon i utlandet, som for eksempel i Danmark på CBS. Vil det være en fordel å ha IB fra VGS hvis jeg skal søke på CBS? Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Er ikke IB for folk som skal studere i utlandet da? I så fall sier det seg selv at IB er en fordel hvis du vil til utlandet. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er absolutt en fordel å ta IB hvis du ønsker å studere i utlandet. En av jentene på kullet mitt kom inn på Oxford. Jeg har egentlig ikke hørt om noen norske elever som har kommet inn på noen gode universiteter i det hele tatt. Jeg har hørt om en del som har søkt med allmenn til Singapore og Hong Kong og har blitt avist. Det du må huske på er at studier i utlandet øker ikke din sjanse for å få en god norsk jobb. Norske firmaer er ofte mer vennlige til å ta opp studenter fra norske universiteter som har et år med erfaring fra et utlandsk universitet. Men, hvis du ønsker å jobbe i utlandet er det absolutt en fordel med uttdanning i utlandet. Lenke til kommentar
Joakimmo Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Tusen takk for bra svar Mye hyggeligere med ordentlige svar enn retting av skrivefeil osv. Har gått IB fra 8 - 10 trinn, så spørsmålet blir egentlig om jeg skal fortsette. Jeg tror jeg velger å fortsette med IB, selv om det kommer til å bli masse jobbing. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hard jobbing kommer det absolutt til å bli, men når du fra før har gått det så lenge og vil til utlandet syns jeg du skal fortsette med det =). Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Bare jeg som er skeptisk til om IB er en fordel om man vil gå på CBS? Skal vel ikke være så annerledes for nordmenn enn for dansker å komme inn på danske studier. Skal man derimot studere i England er det utvilsomt en fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå