scoop3x Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hoy, her er et bilde til av photoshooten min i går. Hvitbalansen er ikke rett. for gult. Men ellers synes jeg det var bra. Hit me ! - kristoffer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Dette bildet har bedre komposisjon enn det forrige, men det sliter med de samme problemene som det andre. Det er fortsatt for mørkt, og hvitbalansen er fortsatt helt, helt feil. Dette må du rett og slett passe på når du er i studio. Har du skutt JPEG, eller har du skutt med RAW? Har du brukt RAW kan du med letthet redde dette bildet, er det JPEG sliter du mye mer med å få hudtonene slik de skal være. Ellers syns jeg heller ikke du har vært like heldig med kontakten med modellen her, hun virker for seriøs, på en måte. Og igjen, hun virker ikke helt skarp. Lyssettingen som sådan er fin, tonene er gode og jevne. Men som sagt, for mørkt. Bruk en større blenderåpning, det er mitt tips. Lenke til kommentar
scoop3x Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Har du skutt JPEG, eller har du skutt med RAW? Har du brukt RAW kan du med letthet redde dette bildet, er det JPEG sliter du mye mer med å få hudtonene slik de skal være. Bilde er tatt i JPEG så det ble vanskelig, men jeg skal prøve å få modellen til la meg ta noen flere bilder. så jeg får rett hvitbalanse og skarpere bilder, takk for tipset med blenderen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Bare hyggelig. Beklager at jeg var litt streng (glemte til og med et smilefjes på slutten), men noen ganger må man være litt hard. Og som sagt om det andre bildet, det virker som om du har skapt et tillitsforhold til modellen din, og det er det viktigste. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Bilde er i grunnen helt greit, intet mer, intet mindre. Den gule fargen du snakker om ser jeg tydelig, og det gjør at bildet blir litt ødelagt. Visst du har tatt bilde i formatet RAW, kan du manuelt stille hvitbalansen. Teksturen i bakgrunnen passer ikke motivet i det hele tatt. Her bør du kanskje blende litt mer. Ellers ser bildet helt falskt ut. Litt blurret et par steder også, og det mangler også en "kontakt" med modellen som sagt. Endret 27. januar 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det meste er sagt om fargemetting og at du må for all del ikke bruke JPG på et studiobilde. Her er det RAW, og kun RAW som gjelder. Komposisjonsmessig tror jeg det ville tatt seg adskillig bedre ut om du kom mye nærmere. Slik det er nå er det greit, men kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå