unwill Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hva slags muligheter har man ? Jeg mangler nemlig et fag for å få studiekompetansen, og søknadsfristen for privatist var 15. januar. (arg arg arg). Kan ikke sløse bort mer tid, noen som vet hva slags muligheter man har for studie uten studiekompetanse ? Lenke til kommentar
t_man Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde snakket med rådgiveren/inspektøren på skolen din. Det lønner seg å gjøre seg ferdig på vgs. slik at en får studiekompetanse :smile: Snakk med han på mandag davel... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Det er jo mulig, men har jeg altså ingen håp om videre studie/kurs/opplæring eller noe sånt dersom det ikke fungerer. Jeg vil skaffe meg litt mere kunnskap / kompetanse å vise til. Jeg tenker på ting som ASP, Programmering, eller kanskje litt mere på en annen retning som markedsføring ? Når det gjelder programering så vil jeg helst ikke på sånn light greier der man lærer HTML tags osv. Litt mer hardcore hvis du forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 02:30, unwill skrev:Det er jo mulig, men har jeg altså ingen håp om videre studie/kurs/opplæring eller noe sånt dersom det ikke fungerer.Jeg vil skaffe meg litt mere kunnskap / kompetanse å vise til. Jeg tenker på ting som ASP, Programmering, eller kanskje litt mere på en annen retning som markedsføring ?Når det gjelder programering så vil jeg helst ikke på sånn light greier der man lærer HTML tags osv. Litt mer hardcore hvis du forstår hva jeg mener. Når det gjelder programmering er det fullt akseptert at du lærer det selv, dersom du er ute etter jobb. Da må du kunne bevise de faktiske kunnskapene, og om de etterfølger kravene det er behov for. Det er ikke noe problem og lese og lære programmering egenhendig, du har også nettet for å få den hjelpen du behøver. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Så vet du om noen opplæringsnettsteder som er gode ? Eller helst vil jeg ut av huset for jeg sitter alt for mye her. Heller betalte litt penger og ha noe å vise til. Altså ikke interessert i opplæring der de viser med 2 bøker, også sier de gå hjem og les det. Og kom tilbake om 3 måneder hvis du forstår. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 02:52, unwill skrev:Så vet du om noen opplæringsnettsteder som er gode ? Eller helst vil jeg ut av huset for jeg sitter alt for mye her. Heller betalte litt penger og ha noe å vise til. Altså ikke interessert i opplæring der de viser med 2 bøker, også sier de gå hjem og les det. Og kom tilbake om 3 måneder hvis du forstår. Det jeg vil anbefale er at du kjøper deg noen gode bøker, som passer din "lesestil", på det emnet du ønsker å lære om. Så kan du bruke nettet som en supplerende informasjons kilde, for å fylle de hull i kunnskapen som måtte oppstå. Dersom du bruker bøker, har du muligheten til å ta med den dit du gidder, og lese der, isteden for å bli sittende hjemme. Men det som er viktig, er at du ikke bare forstår det du har lest teoretisk, men at du tester det og forstår det praktiske også. Og tro meg, du kan klare deg fint uten skole rent læremessig, fordelen med skole er at du får det på papiret. Ved selvstudier så følger du ditt eget tempo. Hva du velger å gjøre, bør avhenge av dine mål og behov. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Her er en link du burde prøve: http://www.nvu.no Tok et fag der i høst. Webteknikker, og skal ta ett fag nå i vår. Database. Det er ikke nødvendig med studiekompetanse der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå