Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wLANet mitt er tullete. Noen smartinger der ute?


Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Jeg har skaffet meg et trådløst hjemmenettverk og har brukt det med hell i en tid nå. Altså til NÅ! Og som altid klarer jeg ikke å holde meg unna verktøy som jeg ikke har sett før. Denne gangen var det admin tools, Local Security Policy og User Accounts jeg har tøyset med. Altså er det ikke så vanskelig å tenke seg at jeg har antakligvis klart å ødelegge nettverket med det.

 

Jeg har 3 PC'er koblet sammen via trådløs nettverk. de 2 første har winXP pro engelsk og den siste har winXP pro norsk.

 

PC1: finner seg selv og PC2 men ikke PC3. Den kommer seg ikke inn på PC2 pga ikke retigheter.

PC2: finner seg selv men ingen andre. (den er en laptop)

PC3: finner seg selv men ingen andre.

 

Alle har gjest kontoen aktivert

 

alle er i samme workgroup

 

mener bestemt at alle klientene og protokollene er riktige og har file and printer sharing på alle.

 

ingen har samme PC navn

 

Er det noen som i det minste har en liten pekepinne på hva kan være galt og hvordan jeg fixer det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aktiver guest accounten for å få å slippe å skrive inn passord og brukernavn.

Saklig svar, siden det står at alle pc'ene har det alt.

 

Tilbake til topic: har alle pc'ene samme gateway, subnetmask, osv? Og siden det er trådløst må jo alle ha samme SSID også. Du har vel stilt inn dette rett igjen?

Lenke til kommentar

Du sier at pc 1 finner pc 2 men ikke har rettigheter til å komme inn.... er da mulig at branveggen i xp på pc 2 står på.... sjekk det.

 

siden du muligens har klussa litt med sikkerhets innstillingene er det litt vanskelig å ta det på strak arm og si hva som er galt, så det letteste er dog å sette opp nettverket på nytt helt i fra starten av, men pass da på om du deler internett tilknytningen over en gateway at ikke brannmuren i xp er på, for da vil du ikke få rettigheter til maskinene i nettverket ditt og du kommer ikke inn på delte mapper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...