Jann - Ove Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Vet ikke hvor lang tid det tar, under sekundet er det ihvertfall nå med rundt -10. Kansje er det bare jeg som er litt i overkant utålmodig Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Treg start kan være så enkelt som dårlige tennplugger og tennkabler. Tennkabler er en slitedel det og. Mange som tror det de er evigvarende. Lenke til kommentar
Kjerringa Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 etter mye om og men har opelverkstedet kommet fram til at det var bensinpumpa som var problemet,noe jeg ikke helt skjønner... Kan noen forklare hvordan en bil med elektrisk bensinpumpe kan nekte å starte en dag,så starte igjen,og så si takk for seg??? frustrert og noget oppgitt.. den bittelille feilen kostet da syvtusen å rette opp.. Godt en har kontakter sier nå bare jeg..:-) 1800 for pumpa og hjelp til montering:-) Får satse på at bilen starter i morgen når alt er på plass;-) min bil har forresten ikke hatt noe problemer med å starte på sekundet i 15 minus:-) for den spm lurte på hvor lang tid det tok i kulden..:-) Lenke til kommentar
Kjerringa Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Kondensfjerner anbefales ikke å bruke på biler med katalysator. Noen som kan utdype denne her? Forresten, hvor lang tid er det normalt at det skal ta for en astra g med 1.4 16v-motor tenner når det er kaldt? Sånn -10-ish? Min starter ikke like fort nå som den gjorde sist vinter. <lurer også på hva som er feil med katalysator og kondensfjerner????:-) Lenke til kommentar
Kjerringa Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 etter mye om og men har opelverkstedet kommet fram til at det var bensinpumpa som var problemet,noe jeg ikke helt skjønner... Kan noen forklare hvordan en bil med elektrisk bensinpumpe kan nekte å starte en dag,så starte igjen,og så si takk for seg??? frustrert og noget oppgitt.. den bittelille feilen kostet da syvtusen å rette opp.. Godt en har kontakter sier nå bare jeg..:-) 1800 for pumpa og hjelp til montering:-) Får satse på at bilen starter i morgen når alt er på plass;-) min bil har forresten ikke hatt noe problemer med å starte på sekundet i 15 minus:-) for den spm lurte på hvor lang tid det tok i kulden..:-) Da er det vel bare å notere seg at å få en diagnose på et verksted er like greit som å ha gjettelek hjemme. Fikk ut bensinpumpa i dag,og da den ble sjekket,viste det seg at den ikke var defekt...:-( Blei forbanna av sånt... Har betalt verkstedet for å finne ut hva feilen er,ikke kaste terning å gjette. Ny runde igjen for å finne ut hva det er! Håper på at det denne gangen er noe litt enklere å ordne med!! bank i bordet. Noen som har noen gode forklaringer når releet bare ikke slår inn? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sånne sporadiske feil som det er som oftest bare en liten bagatell, men også dermed være svært vanskelig for å finne. Starter ikke bilen overhode nå? Lenke til kommentar
Kjerringa Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Sånne sporadiske feil som det er som oftest bare en liten bagatell, men også dermed være svært vanskelig for å finne. Starter ikke bilen overhode nå? fikk startet den med engang pumpa var montert. Så var det egentlig slutt.. Brukte tjuvstarter forbi releet til bensinpumpa,og da startet den.. Men kommer meg jo ikke noe sted av den grunn.. håper det er noe skrekkelig enkelt. Mangler vel bare at det er en ledning som krangler litt,også at jeg har brukt 1800 på ny bensinpumpe jeg ikke trengte. hehe... Men hvis det evt.skulle vært en sensor,er det da mulig at den virke noen ganger,og noen ganger ikke? spør fordi jeg er helt blank på sensorer... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sånne sporadiske feil som det er som oftest bare en liten bagatell, men også dermed være svært vanskelig for å finne. Starter ikke bilen overhode nå? fikk startet den med engang pumpa var montert. Så var det egentlig slutt.. Brukte tjuvstarter forbi releet til bensinpumpa,og da startet den.. Men kommer meg jo ikke noe sted av den grunn.. håper det er noe skrekkelig enkelt. Mangler vel bare at det er en ledning som krangler litt,også at jeg har brukt 1800 på ny bensinpumpe jeg ikke trengte. hehe... Men hvis det evt.skulle vært en sensor,er det da mulig at den virke noen ganger,og noen ganger ikke? spør fordi jeg er helt blank på sensorer... En sensor som gir feil, vil i mange tilfeller få hjernen over i nødmodus. Dette kan gi vanskeligere start, men da vil som regel motorlampa lyse. Men om den starta når dere kobla forbi releet til bensinpumpa kan det jo godt være det releet som er gåent? Lenke til kommentar
Kjerringa Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Sånne sporadiske feil som det er som oftest bare en liten bagatell, men også dermed være svært vanskelig for å finne. Starter ikke bilen overhode nå? fikk startet den med engang pumpa var montert. Så var det egentlig slutt.. Brukte tjuvstarter forbi releet til bensinpumpa,og da startet den.. Men kommer meg jo ikke noe sted av den grunn.. håper det er noe skrekkelig enkelt. Mangler vel bare at det er en ledning som krangler litt,også at jeg har brukt 1800 på ny bensinpumpe jeg ikke trengte. hehe... Men hvis det evt.skulle vært en sensor,er det da mulig at den virke noen ganger,og noen ganger ikke? spør fordi jeg er helt blank på sensorer... En sensor som gir feil, vil i mange tilfeller få hjernen over i nødmodus. Dette kan gi vanskeligere start, men da vil som regel motorlampa lyse. Men om den starta når dere kobla forbi releet til bensinpumpa kan det jo godt være det releet som er gåent? Stemmer det ja:-) Har nå byttet reelet til bensinpumpa,så nå er det forløpig i orden!Håper på at det var dette som var hele problemet. Syns det er rart at opel-verkstedet ikke klarte å finne ut av det før de konstaterte at det var bensinpumpa. Men man skal aldri ta for gott at man kan stole på verksteder heller. Bilen er nå i gang igjen,og det er det viktigste:-) *brummbrumm!!* :-) Sånne sporadiske feil som det er som oftest bare en liten bagatell, men også dermed være svært vanskelig for å finne. Starter ikke bilen overhode nå? fikk startet den med engang pumpa var montert. Så var det egentlig slutt.. Brukte tjuvstarter forbi releet til bensinpumpa,og da startet den.. Men kommer meg jo ikke noe sted av den grunn.. håper det er noe skrekkelig enkelt. Mangler vel bare at det er en ledning som krangler litt,også at jeg har brukt 1800 på ny bensinpumpe jeg ikke trengte. hehe... Men hvis det evt.skulle vært en sensor,er det da mulig at den virke noen ganger,og noen ganger ikke? spør fordi jeg er helt blank på sensorer... En sensor som gir feil, vil i mange tilfeller få hjernen over i nødmodus. Dette kan gi vanskeligere start, men da vil som regel motorlampa lyse. Men om den starta når dere kobla forbi releet til bensinpumpa kan det jo godt være det releet som er gåent? Stemmer det ja:-) Har nå byttet reelet til bensinpumpa,så nå er det forløpig i orden!Håper på at det var dette som var hele problemet. Syns det er rart at opel-verkstedet ikke klarte å finne ut av det før de konstaterte at det var bensinpumpa. Men man skal aldri ta for godt at man kan stole på verksteder heller. Bilen er nå i gang igjen,og det er det viktigste:-) *brummbrumm!!* :-) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Om de sa det var pumpa og det ikke er det, så må de ta denne i retur. Du betalte de for å finne feilen. Men godt det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå