Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Logitech Revolution MX er "ukjent enhet" og fungerer ikke. 300kr for løsningen.

Anbefalte innlegg

Har fått dette kjedelige problemet nå. Windows sier at den har en feil og ikke fungerer. Har prøv å sette den rett i pc og i usb-hub. Har avinnstallert både i vanlige og safemode. Dette startet da jeg plugget den ut fra usb-huben og satt den inn i pcen. Tidligere har den fungert på begge steder...

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet?

Har du dette Logitech programmet installert eller hur? Har du det, av-installer det.

Så kan du prøve å koble fra musen, koble til en annen mus, PS2 eller USB, last ned CCleaner, Sweep cleaner eller Driver Cleaner. Kjør enten CCleaner og Driver Cleaner eller Sweep Cleaner og Driver Cleaner, restart PCen, koble fra den musen du brukte, og koble til den Logitech musen og se hva som skjer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ikke lett å si. Du kan jo prøve å oppdatere chipset drivere og se om det hjelper:

Intel finner du her

Nforce finner du her

Så hadde det vært kjekt å vite hvilket hovedkort du har da. Jeg har sånn sett samme problem med mitt HK, Asus P5K-E/WiFi AP. To USB porter gir meg problemer. Jeg kobler til min WD MyBook 1TB disk, og den vises i Vista 10 sekunder, forsvinner, dukker opp igjen, fprsvinner etc i ca 1 minutt, så er den vekk for godt. Prøver samme disk på madamen sin PC, no problem, så jeg må nok kjøpe nytt HK.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekk om den har nok strøm. Nå vet jeg ikke hvor mange hubs usb-portene dine er fordelt på, men du kan ihvertfall sjekke dem at den ikke tar mer enn det er til gode

denne for eksempel vil slite litt om jeg kobler mer på dem 5 gjenstående portene

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Jaja, men dette er interne huber. Om du kobler en hub uten på en port vil den enda trekke strøm av porten. Det kan være en feil i usb-dongelen som fører til at den trekker for mye strøm.

Sjekk også at du har en ordentlig ID. Skriv den her så kan jeg sjekke om den stemmer

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Da har jeg avinstallert alle usb-tilkoplingene og startet pcen på nytt. Men da den startet opp igjen så viste den 8stk USB-Roothub, men jeg har bare 4 USB-porter på pcen. Og ingenting var tilkoplet disse portene da jeg startet opp.

Så det er ikke så lett å vite hvem USB-roothub som er hvem...

Finner heller ingen ID siden musa står som "Ukjent enhet"

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...