Skrufgreen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Er vel riktig sted å poste? Bruker Vista 64bit. Googlet litt og fant denne. Re: Renaming A DVD Drive? That script doesn't work in Vista. Some of Kelly's fixes do but this one is unfortunate. Go to registry.. by accessing Start/Run/ type in regedit and hit Enter. 1. Create \HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ex plorer\DriveIcons [type: key] 2. Create \explorer\DriveIcons\LETTER [type: key] (e.g. F) 3. Create \DriveIcons\LETTER\DefaultIcon [type: key] 4. Create \DriveIcons\LETTER\DefaultLabel [type: key] 5. Change the value of \DriveIcons\LETTER\DefaultLabel\(Default) to the name you want. 6. Close & Reboot. Men Problemet er at jeg ikke skjønner hva de mener med [type: key] (e.g. F) Også lurer jeg på om jeg gjør det rette ved å lage mappene slik: -explorer -DriveIcons -LETTER -DefaultIcon -DVD-ROMen (bare et eksempel på navn jeg skal ha på DVD stasjonen) Stemmer dette eller har jeg satt det opp helt feil? Endret 27. januar 2009 av Skrufgreen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå