Gå til innhold

er celeron OK ?

Anbefalte innlegg

Elkjøp kjører hardt på to HP pcer i disse dager. En celeron 2 giga og en P4 2.53. Celeron PCen er grei nok for meg, men vet ikke om jeg vil angre dette seinere. Er det noen som kjenner til den praktiske betydningen på celeron/P4 i daglig bruk.

Og har noen erfaring med HP bærbart. En som jeg snakket med sa dette var de treigeste bærbare, tar evigheter før de starter opp og er generelt trege i bruk. Høres merkelig ut da dette vel styres av prossesor og ram.

Håper noen har meninger å komme med før påsken setter inn for fult :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen mellom en celeron og en pentium cpu er at celeronen har bare opptil 128 KB med Level 2 Cache mens de siste fra pentium har 512 KB. Men, den aller nyeste Centrino cpu fra Intel har 1 MB.

Cache betyr grovt sagt hurtigminne. Dette minnet er lynraskt, men dyrt. Derfor er en celeron cpu billgere.

Min anbefaling, er at du styrer unna celeron cpu'er.

Lenke til kommentar
Elkjøp kjører hardt på to HP pcer i disse dager. En celeron 2 giga og en P4 2.53. Celeron PCen er grei nok for meg, men vet ikke om jeg vil angre dette seinere. Er det noen som kjenner til den praktiske betydningen på celeron/P4 i daglig bruk.

Og har noen erfaring med HP bærbart. En som jeg snakket med sa dette var de treigeste bærbare, tar evigheter før de starter opp og er generelt trege i bruk. Høres merkelig ut da dette vel styres av prossesor og ram.

uansett hva du velger, så sørg for at du ender med en maskin som har 512MB ram, løse minnebrikker til bærbare er grisebillige for tiden, vurderer å kjøpe en 256 brikke selv om jeg fortsatt venter med kjøp av bærbar til amd xp-m baserte bærbare dukker opp til grei pris

Lenke til kommentar

Vel !

Det er ikke bare prossesor og ram som bestemmer den generelle

hastigheten/ytelsen på en PC/bærbar, HD, HK og skjermkort har mye å si.

I tillegg til dette, har typen av komponentene veldig mye å si.

Noen merker har vel ikke de raskaste komponentene som blir

brukt. (typen av ram,intigrert skjermk.,Hd type rpm/ata66/100 osv.)

Summa summarium vil nok bli at litt mer undersøkelser gjør susen :wink: fordi det er store forskjeller ute og går ang. Bbpc !

I dag har mange nettbutikker gode og seriøse tilbud på Bb`er

(kaller bærbare for Bb), full garanti osv. men i alle fall hør på folk

her i forum, her er det mange som har veldig god greie på Bb

( mye bedre enn jeg)

Mvh

E.K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...