ma-vil Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg liker veldig godt lyd, mye lyd. Men har ikke satt meg så inn i tekniske ting. Hjemme har jeg en eldre Denon PMA860 forsterker som driver to Cervin Vega CLSC10 og to små bokhylle- Cervin Vega. I tillegg vil jeg gjerne ha koblet på en Cervin Vega- sub samt et par gamle Tandberg høyttalere ute i hagen. Dette vet jeg blir litt mye hjemmemekk og doble koblinger og tullball. Men hvordan kan jeg få dette til å låte bra uten å blakke meg? Hva slags forsterker kan drive dette og gi god lyd attpåtil? Takknemlig for tips. Hilsen Martin Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hjemmekino forsterker.. Du skal være veldig forsiktig med å koble sammen flere høytallere på en utgang, dette fordi du øker resistansen og dermed kan hele forsterkeren si poff. Lenke til kommentar
ma-vil Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Ok, takk. Men gir hjemmekinoforsterker like god lyd pr. høyttalersett? Og vil det ikke bli forskjellig lyd i høyttalere som er koblet til de forskjellig utganger? Front, satellitt, sub, bak etc..? Det jeg prøver å si er f.eks dette: vil det ikke bli mindre bassgjengivelse i utgangen til f.eks "bakhøyttalerne" enn til utgangen til front eller sub? Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå