Gå til innhold

[Løst]Hjelp: Trådløst nettverk kryptering

Anbefalte innlegg

Vi har lenge hatt usikret trådløst nettverk og trudde det skulle gå helt fint, til vi oppdaget at det ikke var så greit.

Har derfor lagt inn sperring, men får ikke dette til å virke, så nå bruker vi kabel.... Men ønsker veldig gjerne å komme oss trådløst igjen. Hva gjør vi galt?

Har en Dell True Mobile 2300 Wireless Broadband Router. Har klart å finne og er inne og endrer innstillinger på ruteren.

Har satt på Enable Wireless Security og WPA. Men klarer altså ikke å logge meg på trådløst. Eller får til svar at jeg er koblet til men har begrenset eller ingen tilgang.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av positiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke korter bruker du for å koble til?

Støtter disse WPA ( bruker du WPA eller WPA2 ) ?

Dell TrueMobile1300 Wireless USB adapter. Veit ikke om det støtter WPA? Hvordan finner jeg det ut? (Lurte på om noe slikt kanskje kunne være problemet, prøvde å legge WEP istedet, men fikk samme feil da....)

Lenke til kommentar
Du sier du får logget deg på, men får opp "begrenset" tilgang?

Sjekket internett innstillingene? Evnt. foreta en reset av routeren og sett opp på nytt :)

Når jeg logger meg på så legger jeg inn WPA kode, så får jeg opp kobler til. SÅ står det henter nettverksadresse - da går det veldig seint. I mens står det at jeg er koblet til. Så får jeg opp begrenset eller ingen tilgang. Men det står at jeg er koblet til. Går jeg inn på tilkoblingen så er det sendt noen bytes, men veldig lite.

Har prøvd å resete ruter, men det gjorde ikke noe fra eller til.

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å løse problemet, ved å slette gammel internett tilkobling og legge inn på nytt. Da ble det riktige koder, men jeg får ikke brukt WPA, kan virke som om nettverkskortet ? ikke tar WPA kun WEP. Men noe er vel bedre enn ingenting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...