esoteric Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hørte med Telenor, og det skal gjelde for alle abonnementene. Hvorfor de nye abonnementene ikke er nevt er sikkert pga en eller annen copy/paste løsning av nyheten hvor de ikke var med. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Siden eksisterende kunder ikke har blitt varslet, er ikke det da egentlig brudd på avtalevilkårene: 17. Endringer i priser og vilkår Telenor har rett til å foreta endringer i priser og i vilkår. Når endringer er av en viss betydning og til ugunst for kunden, skal Telenor varsle kunden på hensiktsmessig måte, og senest en måned før endringen trer i kraft. Varslingskravet etter denne bestemmelsen gjelder kun i forbrukerforhold. Kunden kan vederlagsfritt si opp avtalen med Telenor hvis endringen er til ugunst for kunden. Dette gjelder selvfølgelig blant annet meg som er forbruker. Uansett har jeg sendt Telenor en mail nå der jeg ber om en avklaring, jeg har tross alt ikke fått noe beskjed fra dem om denne prisøkningen. Det eer tross alt en tjeneste som blir mye brukt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ja, og det kan fort bli dyrt om man bruker det mye.. Tenkte seg at man bruker en viderekoplings løsning et års tid før man hører at Telenor faktisk nå tar seg betalt for dette, og at man har betalt for alle inkommende samtaler det siste året. Ikke bra. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette vil vel seie det same som at prisen på vidarekopling vert den same som for samtalar? Det er vel også dette som står på heimesidene til Telenor. Dermed skulle ein tru at vidarekopling innan FriFamilie vil halde fram med å vere gratis? Støttar elles det som er sagt om at Telenor burde varsle om at dei skal ta betalt for vidarekopling, elles kan mange få seg ei overrasking når dei får neste faktura. Eg trur ikkje det er det som skal til for å behalde fornøgde kundar. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Dette vil vel seie det same som at prisen på vidarekopling vert den same som for samtalar? Det er vel også dette som står på heimesidene til Telenor. Dermed skulle ein tru at vidarekopling innan FriFamilie vil halde fram med å vere gratis?..* Jupp, det er gratis. nevt det tidligere i tråden *.. Det er fortsatt gratis å viderekoble innad i en FriFamilie løsning Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) https://netcom.no/abonnement/tjenester/samt...onsvarmini.html Alternativ tjeneste fra NetCom med MMS-levering av beskjedene! Tjenesten koster ingenting men det koster 2,50 for leveringen. Man kan også betale kr 20 i måneden for Personsvar og få beskjedene levert som MMS helt gratis ved bruk av tilleggstjenesten Personsvar Direkte. Endret 5. februar 2009 av mcsvor Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Netcom har da oppkoblingsavgift og minuttakst de også . Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Netcom har da oppkoblingsavgift og minuttakst de også . Jo, det er klart. Men les om tjenesten, og les posten min, så ser du at man ikke nødvendigvis trenger å ringe til personsvar og heller kan få meldingen levert som MMS. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk svar fra Telenor, de hevder at de lyste dette ut i Norsk Lysningsblad og fire avsier som jeg ikke fikk navn på. Ba dem om å sende meg datoer og navn. Tok også et søk hos Norsk Lysningsblad og der kom ingenting fram: http://norsk.lysingsblad.no/utlysing/andre...amp;timeFrame=0 Husk at dere må velge alle under publisert. Ba derfor også om dato når dette var publisert. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Telenor sendte nettopp ut nyheitsbrev på e-post m.a. om kor "billeg" det var blitt med internett på mobilen. Men at dei endrar prisane på vidarekopling og mobilsvar var (sjølvsagt) ikkje nemnt. Dersom Telenor skulle halde varslingsfristen burde dei varsla alle abonnentar med ei tekstmelding. Å varsle i nokre få aviser held ikkje. Eg er skuffa over framgangsmåten til Telenor i denne saka, sidan eg elles oppfattar dei som eit seriøst selskap med god kundesørvis. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg tror det kan være litt bra med litt kundestorm noen ganger. Som jeg skrev til dem så har jeg full forståelse for at de har behov for å øke sine takster, men da må de også informere kundene sine på en skikkelig måte som de gjør når de setter ned prisene. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er bra man gir tilbakemeldinger, da får operatørene mulighet til å forbedre seg på de punktene. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Netcom har da oppkoblingsavgift og minuttakst de også . så vidt jeg vet har da telenor sekundtakst, samme som netcom. (snakker om vanelig anrop jeg når da) Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 https://netcom.no/abonnement/tjenester/samt...onsvarmini.html Alternativ tjeneste fra NetCom med MMS-levering av beskjedene! Tjenesten koster ingenting men det koster 2,50 for leveringen. Man kan også betale kr 20 i måneden for Personsvar og få beskjedene levert som MMS helt gratis ved bruk av tilleggstjenesten Personsvar Direkte. Utifra det jeg kan se, så er levering av beskjeden gratis på MMS når man er i Norge, men at prisen er om man mottar MMSen når man er i utlandet. Lenke til kommentar
jarah Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nok en grunn til å styre unna Telenor. Kvalmende bedrift Dønn uenig med deg! Jeg har vært Telenor-kunde i alle år, de er langt i fra billigst, men jeg har aldri opplevd dårlig service eller dårlig hjelp. De svarer alltid på alt jeg spør om, uansett om jeg har ringt eller sendt mail, i tillegg til at de har så langt gjort alt for at jeg skal bli fornøyd. Og det er for meg verdt ganske mye...og ihvertfall når jeg leser hva andre forumbrukere skriver om å være kunde i andre mobilselskaper her til tider. Da har ikke du vært kunde lenge. Husker for mange år siden altså, NEI TAKK TIL TELENOR. 1. Deres internett suger ræva, nedetid etc. 2. De pakker så mange de kan på internett "husene" - noe jeg ikke gidder skrive hva er. 3. Kundeservicen de har er idiotisk, hvertfall på mobilfronten. 4. ????????? 5. PROFIT! butno Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Internett fra Telenor er ganske problemfritt. Er vel ikke nede en gang i året en gang, selv om det har vært litt trøbbel med latency til andre land den siste tiden. Andre internettleverandører derimot, de er det ofte problemer med. I alle fall der jeg bor. Jeg hører stadig folk klage over at internetten er nede. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Aldri hatt problemer med ADSL fra Telenor, alltig god ping! Bluecom\Ventelo derimot, hisj Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hva har kvaliteten på ADSL med at Telenor øker prisene på personsvar uten å informere kundnee sine på en skikkelig måte? Absolutt ingenting. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ser nå at de har gitt gratis sms til noen av de som har klaget: http://www.dinside.no/808101/naa-maa-du-betale-igjen - Hun jeg snakket med andre gang jeg ringte, sa at det ikke var sendt ut informasjon om dette, og jeg fikk kompensasjon i form av gratis sms, men hva med alle andre som er berørt av dette? spør Lene. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Dårlig greier .. føler meg enda mere provosert over at de gir gratis SMS til noen som klager. Lurer på hvor mange av Telenor's kunder som egentlig har fått med seg denne endringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå