Gå til innhold

Telenor vil nå ta betalt for mobilsvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden eksisterende kunder ikke har blitt varslet, er ikke det da egentlig brudd på avtalevilkårene:

 

17. Endringer i priser og vilkår

 

Telenor har rett til å foreta endringer i priser og i vilkår. Når endringer er av en viss betydning og til ugunst for kunden, skal Telenor varsle kunden på hensiktsmessig måte, og senest en måned før endringen trer i kraft. Varslingskravet etter denne bestemmelsen gjelder kun i forbrukerforhold. Kunden kan vederlagsfritt si opp avtalen med Telenor hvis endringen er til ugunst for kunden.

 

Dette gjelder selvfølgelig blant annet meg som er forbruker. Uansett har jeg sendt Telenor en mail nå der jeg ber om en avklaring, jeg har tross alt ikke fått noe beskjed fra dem om denne prisøkningen. Det eer tross alt en tjeneste som blir mye brukt.

Lenke til kommentar

Dette vil vel seie det same som at prisen på vidarekopling vert den same som for samtalar? Det er vel også dette som står på heimesidene til Telenor. Dermed skulle ein tru at vidarekopling innan FriFamilie vil halde fram med å vere gratis?

 

Støttar elles det som er sagt om at Telenor burde varsle om at dei skal ta betalt for vidarekopling, elles kan mange få seg ei overrasking når dei får neste faktura. Eg trur ikkje det er det som skal til for å behalde fornøgde kundar.

Lenke til kommentar
Dette vil vel seie det same som at prisen på vidarekopling vert den same som for samtalar? Det er vel også dette som står på heimesidene til Telenor. Dermed skulle ein tru at vidarekopling innan FriFamilie vil halde fram med å vere gratis?

..*

Jupp, det er gratis. nevt det tidligere i tråden ;)

*.. Det er fortsatt gratis å viderekoble innad i en FriFamilie løsning
Lenke til kommentar

Telenor sendte nettopp ut nyheitsbrev på e-post m.a. om kor "billeg" det var blitt med internett på mobilen. Men at dei endrar prisane på vidarekopling og mobilsvar var (sjølvsagt) ikkje nemnt.

 

Dersom Telenor skulle halde varslingsfristen burde dei varsla alle abonnentar med ei tekstmelding. Å varsle i nokre få aviser held ikkje. Eg er skuffa over framgangsmåten til Telenor i denne saka, sidan eg elles oppfattar dei som eit seriøst selskap med god kundesørvis.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan være litt bra med litt kundestorm noen ganger. Som jeg skrev til dem så har jeg full forståelse for at de har behov for å øke sine takster, men da må de også informere kundene sine på en skikkelig måte som de gjør når de setter ned prisene.

Lenke til kommentar
https://netcom.no/abonnement/tjenester/samt...onsvarmini.html

 

Alternativ tjeneste fra NetCom med MMS-levering av beskjedene! Tjenesten koster ingenting men det koster 2,50 for leveringen. Man kan også betale kr 20 i måneden for Personsvar og få beskjedene levert som MMS helt gratis ved bruk av tilleggstjenesten Personsvar Direkte.

 

Utifra det jeg kan se, så er levering av beskjeden gratis på MMS når man er i Norge, men at prisen er om man mottar MMSen når man er i utlandet.

Lenke til kommentar
Nok en grunn til å styre unna Telenor. Kvalmende bedrift

 

Dønn uenig med deg! Jeg har vært Telenor-kunde i alle år, de er langt i fra billigst, men jeg har aldri opplevd dårlig service eller dårlig hjelp. De svarer alltid på alt jeg spør om, uansett om jeg har ringt eller sendt mail, i tillegg til at de har så langt gjort alt for at jeg skal bli fornøyd.

 

Og det er for meg verdt ganske mye...og ihvertfall når jeg leser hva andre forumbrukere skriver om å være kunde i andre mobilselskaper her til tider.

 

Da har ikke du vært kunde lenge. Husker for mange år siden altså, NEI TAKK TIL TELENOR.

 

1. Deres internett suger ræva, nedetid etc.

2. De pakker så mange de kan på internett "husene" - noe jeg ikke gidder skrive hva er.

3. Kundeservicen de har er idiotisk, hvertfall på mobilfronten.

4. ?????????

5. PROFIT!

butno

Lenke til kommentar

Internett fra Telenor er ganske problemfritt. Er vel ikke nede en gang i året en gang, selv om det har vært litt trøbbel med latency til andre land den siste tiden. Andre internettleverandører derimot, de er det ofte problemer med. I alle fall der jeg bor. Jeg hører stadig folk klage over at internetten er nede.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...