HaterDiskus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, finnes dette? Altså en oversikt over alle advarlser man har fått i trafikken; som et lite rulleblad. For hvis dette ikke eksisterer kan man jo i teorien få den samme advarselen ti ganger på rad, og bare får beskjed om at "neste gang...da". Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Er det ikke dette man har prikker for? Klipp klipp og 8 er man død. Eller var det 5? Endret 27. januar 2009 av War Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Det er vel 8. Hvis dem ikke har gått ned til 6? Har vært snakk om det. Men jeg snakker ikke om prikker. Snakker om advarsler. Av typen "neste gang vi tar deg uten briller får du nok en liten bot". Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) De bruker PO til slikt - politiets operasjonslogg. Når de får førerkortet ditt kaller de opp operasjonssentralen og sjekker personnummer mot tidligere oppføringer. Endret 27. januar 2009 av Peppep Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Så det registreres med andre ord? Endret 27. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja som for eks "tatt for fyllekjøring 3 ganger samme dag" Ikke av samme politi, men de ser det. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis personen som stopper deg vil at det skal loggføres så blir det loggført. Det blir isåfall registrert på deg som person. Dersom noen ringer inn til politiet og klager på kjøringa di f.eks så blir det registrert på bilnummer. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Så alt står egentlig på humøret til han som vinker deg inn? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Erik Braseth: Mye blir registrert BÅDE på bil og fører. Ved innringninger om farlig kjøring og slikt er det sjeldent at den som ringer har greid å ta fullstendig regnr. Mimir: Ja, og alvorlighetsgraden. Endret 27. januar 2009 av Peppep Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 En advarsel har de ikke system på nei, men notater kan ta´s.. Har til dags dato ikke hørt noe om disse gamle advarslene jeg har fått før, og når jeg blei tatt en gang og blei bøtelagt så ba jeg om en advarsel: Tror du vi har et register på advarsler, nei det har vi prikkene til, så se på den prikken her som din advarsel og denne bota som ditt bidrag til et enda festligere julebord for oss! Det var svaret jeg fikk... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har 2 prikker faktisk. Skal jo ikke så mye til å fylle kvoten på 3(?) år. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 6 prikker er nært for min del Har 5, og fikk min 1. jula 07.. Noen som vet om jeg da går under det gamle reglementet? Fikk siste før 6prikks-grensa kom. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Uten at jeg skal garantere noe så vil jeg tro det, ja. Nye lover skal jo ikke ha tilbakevirkende kraft. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Pluggen: "Notater" vil jo da nettopp være å notere ned uformelle advarsler, slik at man ikke kan slippe unna pga "godvilje" ti ganger, men faktisk får beskjed andre gang om at nå får man reaksjon fordi man ikke tok advarselen på alvor. Mimir: Du kan jo prøve å holde trafikkreglene. Jeg har i alle fall null prikker på 2,5 år. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Det er jo en kjent sak at den første bilen skal vrakes; og at man skal miste lappen minst én gang i løpet av denne tiden. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Pluggen: "Notater" vil jo da nettopp være å notere ned uformelle advarsler, slik at man ikke kan slippe unna pga "godvilje" ti ganger, men faktisk får beskjed andre gang om at nå får man reaksjon fordi man ikke tok advarselen på alvor. Mimir: Du kan jo prøve å holde trafikkreglene. Jeg har i alle fall null prikker på 2,5 år. Joda, men et notat er mer jobb enn bare å rope over radio´n, så jeg har sluppet unna samme "fillefeil" flere ganger pga. forskjellige betjenter Notater blir ofte ikke tatt før du allerede er bøtelagt for det er det inntrykket jeg har da.. Edit: Peppep, jeg tar til meg det du sa til Mimir jeg også hvis det er greit? Tok på dagen 2,5 år etter at lappen lå i lomma til 1. bota btw.. Endret 28. januar 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Når jeg tenker meg om så vil jeg komme med en forsvarstale jeg også. Mine prikker ble født for et år siden, så syns da jeg klarer meg bra. Endret 28. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg prøvde meg ikke på noen forsvarstale bare så det er sagt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Det gjorde jeg. :!: Endret 28. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 De bruker PO til slikt - politiets operasjonslogg. Når de får førerkortet ditt kaller de opp operasjonssentralen og sjekker personnummer mot tidligere oppføringer. Eller: Politiets Operatørsystem.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå