k_flaathe Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Heisann, jeg sliter litt med en Acer 5930G. Viften min kjører tydeligvis bare på en hastighet, og laptopen blir ekstremt varm. Derfor tenkte jeg at en BIOS-oppdatering kunne fikse biffen? Det eksisterer allerede en Acer 5930G-tråd, men på 67 sider så er det ganske mye å lese over, så jeg lurte på om noen kunne gi meg en liten mini-guide på åssen jeg oppdaterer BIOSen? Her er forresten sida til 5930G. http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Star Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er vel et oppdateringsverktøy som kan kjøres samtidig med operativsystemet? Da er det jo bare å avslutte det meste av programmer, samt forsikre deg om at maskinen har rikelig med strøm før du setter i gang Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Desverre så er det ikke det.. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er vel et oppdateringsverktøy som kan kjøres samtidig med operativsystemet? Da er det jo bare å avslutte det meste av programmer, samt forsikre deg om at maskinen har rikelig med strøm før du setter i gang Desverre så er det ikke det.. Hadde det vært et oppdateringsverktøy, så er min anbefaling å styre unna, jeg drepte min BIOS i går med ASUS Update, var nødt til å bestille ny BIOS på Ebay.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Desverre så er det ikke det.. Hvis du snakker om bios versjon 1.23 så kan du oppdatere fra Windows ja. Last ned bios v1.23.zip, unzip den til en mappe, så må du un-zipe en zip fil til, åpne den siste mappen du un-zippet zip-filen til, og skriv bios. Skulle så oppdatere bios din. Bare husk at ingen andre programmer bør kjøre, ikke anti-virus engang for det kan rote til bios-oppdateringen. Jeg har oppdatert bios ørten ganger, og det har aldri gått galt, .... så langt. Endret 27. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå