Gå til innhold

Spilløyeblikk fra Barndommen

Anbefalte innlegg

Var innom Youtube og sjekket etter spill musikk bare for underholdningas skyld, og midt oppi det hele fant jeg fram Noe godt og gammelt fra før EA tok kreditten:

Nemlig: Westwoods Dune 2 og red alert 1

Moro å huske at Dune 2 hadde mye virkning på meg som liten, i start fasen var det denne låta som spilte: http://www.youtube.com/watch?v=rUo6cvM2IX8...feature=related

Jeg var rett og slett redd for å gå inn i "fog of war" med noen som helst units, og jeg hadde mer eller mindre sand fobi p.g.a marken som slukte alt jeg hadde av harvesters ^^

Så har dere noen spill øyeblikk fra barndommen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker timene med Settlers 1 på Amigaen. Musikken.. stemningen.. taktikken..

Golden Axe! Husker første gangen jeg rundet det. Det var et utrolig fett spill.

Gods! Fett spill som hadde en veldig god stemning.

Walker! Spill på amigaen, jeg husker massevis av timer der jeg satt og spilte dette.

Aaah.. those where the days... men så fikk jeg ny PC og Amigaen ble plassert på loftet.

Lenke til kommentar

@OP: En kompis hadde Dune2. Fy flate så jeg bare ville stikke bort til ham hele tiden og se på ham spille det =D

Anywhoes, mine beste minner fra NES dagene er nok megaman 2. Fikk det da jeg var 5. Spillte det uhemmet mye. Så mye faktisk at jeg i en alder av 7 år kunne klare alle 8 robotmasterene uten å miste liv.

Lenke til kommentar

Last ninja serien og giana sisters førstnevnte hadde jeg på en cinet x86 med gul/svart monitor, det var umulig å se ting man skulle plukke opp .... så over på leisure suit larry spillene og det å lære meg slibrig engelsk skriftspråk som 5-6 åring.

Var et annet spill på Amiga også .... der en spiller styrte et helikopter og en anne spiller styrte en jeep, det var moro :)

Lenke til kommentar

Beste spilløyeblikket fra barndommen er uten tvil Super Mario på NES. Samtidig var også MegaMan en veldig stor hit.

Etter NES husker jeg også Nintendo 64 som jeg ALLTID spilte hos en kamerat siden jeg ikke hadde en;P. Spillene vi spilte var stort sett Super Mario 64, Star Wars, Donkey Kong, og Mario Kart.

Ellers har også Gran Turismo på PS1 gitt meg mange flotte timer foran tvn.

Lenke til kommentar

Så og si hele barndommen min bestod av spillet Zelda: Ocarina of Time. Selv om jeg var ganske ung og egentlig ikke skjønte historien, kan jeg med trygghet si at jeg har hatt mine beste spillopplevelser med Zelda. Bare jeg hører musikken fra spillet, får jeg herlige minner og tilbakeblikk fra den gode tiden med Zelda. Ah.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Husker mye spill fra barndommen.

Ett av de beste øyeblikkene mine var da jeg rundet half-life 1 serien som 12 åring. Før det var det Mario64 og Goldeneye som tok store deler av fritiden min som barn.

Glemmer aldri da jeg slosst mot Nihilanth for første gang. :love:

Lenke til kommentar

Første gang dette ble fullført. Aaahhh :love: hvilke minner! Var ikke gamle snoppen da heller, var full laginnsats for å komme igjennom det. Både mor - søster og meg!

Tror jammen meg jeg må få mor til å sende den gamle megadriven til meg nuh :D

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...