Gå til innhold

Active Directory monitor. Brukere blir låst hele tiden.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Har et problem, har noen par brukere som blir låst ute hele tiden. Nettverket hvor brukere sitter er kablet nettverk, å såpass lite at vi ville set om en utenfra hadde prøvd å logge på. Jeg har også hørt om et nytt virus som prøver å logge på nettverk. Om det er bruteforce vet jeg ikke.

 

 

Noen som vet om noe verktøy for å monitorere AD, trenger mulighet for å se hvor en bruker prøver å logge på fra. Jeg vet sisco har dette i sine trådløse nettverks pungt (var borti det hvor jeg jobbet før). Og en skulle da tro at noen hadde laget det samme for nettverk generelt.

 

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Noen som vet om noe verktøy for å monitorere AD, trenger mulighet for å se hvor en bruker prøver å logge på fra.

 

Jeg har et knall tips til deg.LimitLogin fra Microsoft

Er egentlig beregnet til å begrense en bruker å logge på flere maskiner samtidig. Men i AD viser den også hver enkelt bruker, og hvem maskin som blir logget på. Det er en fordel å kalle maskinene noe med rom nummer fks. Si du jobber på en skole hvor datalabben er 304 så kaller du pcene 304-01 osv på denne måten lett å spore opp.

Kan være litt kompleks å sette opp, men et genialt verktøy.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...