bjome Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Litt off topic kanskje, men noen som vet hvor man kan få overført 8 mm film til DVD? Fant ikke noe annet "sted" å stille spørsmålet. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Her skal du stille spørsmålet. Lenke til kommentar
bjome Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Her skal du stille spørsmålet. Takk!! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er nå flyttet til riktig kategori. Vær nøye med å påse at du poster rett. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du kan f.eks. få det gjort her: Moving Images Lenke til kommentar
superman_2000 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Eller der jeg jobber http://www.tildvd.no Sørg for at det er noen som bruker skikkelig utstyr og tilbyr bilde-for-bilde digitalisering, og ikke bruker en gammel sak med kamera inn i en fremviser, som gir signal ut, som kjøres inn i en stue-DVD opptaker. Tenk også på om du heller kun vil digitalisere filmen og få den i .avi (DV) format, slik at du kan redigere, lage menyer og brenne DVDèr selv? Lars C. Krogenæs Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det beste er selvfølgelig at det blir gjort på en skikkelig måte som posten over viser. Likevel kan dette bli noe dyrt. Jeg valgte selv å bruke et firma til å digitalisere (bilde for bilde) ca. 45 min. opptak og er fornøyd med kvaliteten (husker ikke firmanavn). Men jeg hadde mange små ruller med mange brudd som måtte skjøtes. Her valgte jeg å gjøre det selv med å filme direkte på et lerret. Greit nok, men selvfølgelig ikke samme kvalitet som profesjonelt firma. Det var en kost-nytte vurdering. Metoder for dette kan du finne på NVA. Mer info finner du HER og HER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå