Einride Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Spørs om dette kommer med det første dersom Sony selv planlegger en "music store". Video store finnes vel allerede i USA, men som alt annet er det ingen andre som får ta del i det. (Sigh, om bare NOFX hadde rett i at "dinosaurs will die"...) Sony livnærer seg på spill og tjenester til PS3, selve konsollen selges vel enda med tap eller særdeles liten margin. Det skal bli ganske kaldt et visst sted før de ville latt Spotify få innpass på PS3 uten at de selv får en stooor del av kaka... Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, de vil vel først og fremst tjene penger på sin egen tjeneste. Lenke til kommentar
Gromlin Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Spotify på PS3 skjer nok aldri, Sony har en alt for sterk markedsposisjon som plateselskapet, som de nok vil beholde - derfor er det nok meget trolig at de før eller senere lanserer en egen betaltøsning. Men konseptet hadde vært kult! Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 MSN, Facebook, Twitter på ps3... GENIALT! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Eneste som trenges er at Sony godkjenner innstallering av 3dje parts produkter på PS3 noe jeg ikke ser noe grunn til å nekte egentlig, så fremst det er kontrollert av Sony selv. Håper det kommer, hadde gjort det enklere, så slipper jeg å drasse den bærbare inn i stua vær gang det skal spilles musikk når jeg har folk over Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Hadde vært digg med Spotify på ps3'en. Gikk inn på spotify.com med ps'en i går, og da stod det at Spotify kunne kjøre gjennom Wine og Linux. Er det mye stress å installere Linux? Er ikke kjent med OS'et, og er ganske ny på ps3... Det fører til det 3. spørsmålet; jeg kjøpte min ps3 i begynnelsen av august, burde jeg benytte meg av Elkjøps 30 dagers returrett og heller bytte til meg en ps3 slim? Utenom 120gb hd (og utseendet, som jeg forresten ikke synes var altfor bra...), er det andre fordeler med slim vs. "fat"? Takk! Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Hadde vært digg med Spotify på ps3'en. Gikk inn på spotify.com med ps'en i går, og da stod det at Spotify kunne kjøre gjennom Wine og Linux. Er det mye stress å installere Linux? Er ikke kjent med OS'et, og er ganske ny på ps3... Det fører til det 3. spørsmålet; jeg kjøpte min ps3 i begynnelsen av august, burde jeg benytte meg av Elkjøps 30 dagers returrett og heller bytte til meg en ps3 slim? Utenom 120gb hd (og utseendet, som jeg forresten ikke synes var altfor bra...), er det andre fordeler med slim vs. "fat"? Takk! Her kan du få en liten oversikt: http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=576644 finnes flere sider:) men er denne jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Hadde vært digg med Spotify på ps3'en. Gikk inn på spotify.com med ps'en i går, og da stod det at Spotify kunne kjøre gjennom Wine og Linux. Er det mye stress å installere Linux? Er ikke kjent med OS'et, og er ganske ny på ps3... Spotify og Wine fungerer greit, men Wine fungerer kun på maskiner med Intel-prosessor mao. ikke på PS3. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Er det kommet noen alternativ til Wine som fungerer på Yellowdog som klarer å emulere et Windows miljø til tross for begresningene i arkitekturen til PS3? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er det kommet noen alternativ til Wine som fungerer på Yellowdog som klarer å emulere et Windows miljø til tross for begresningene i arkitekturen til PS3? Nei. Og det er ikke "begrensninger" i arkitekturen på PS3 det er "grunnleggende forskjeller". Man har jo QEmu som er ren software emulering av en i386/686 prosessor. Tror det tok ca. 2 timer og boote en virtuell WinXP på PS3 :!: Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Hadde vært digg med Spotify på ps3'en. Gikk inn på spotify.com med ps'en i går, og da stod det at Spotify kunne kjøre gjennom Wine og Linux. Er det mye stress å installere Linux? Er ikke kjent med OS'et, og er ganske ny på ps3... Det fører til det 3. spørsmålet; jeg kjøpte min ps3 i begynnelsen av august, burde jeg benytte meg av Elkjøps 30 dagers returrett og heller bytte til meg en ps3 slim? Utenom 120gb hd (og utseendet, som jeg forresten ikke synes var altfor bra...), er det andre fordeler med slim vs. "fat"? Takk! Hvis du bytter ut i slim så vil du ikke lenger kunne installere Linux... Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Takker for svar. Da ikke Linux løser problemet med Spotify, har i alle fall jeg èn god grunn mindre til å gidde og installere annet OS. Hvilke fordeler har man med Linux på PS3? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hvilke fordeler har man med Linux på PS3? Hvis du trenger å spørre så har du ingen. Endret 27. august 2009 av Topguy Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg tviler på at vi får Spotify-klient til PS3 i det hele tatt. Vi får håpe VidZone kommer til Norge snart, er jo allerede ute i mye av Europa. Den største muligheten for musikkavspilling er nok likevel å gjøre det via en mediaserver. Jeg vet i alle fall at Aspiro har planer om å gjøre det mulig å streame musikk fra Wimp, men det er nok lenge til dette blir utviklet. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg tviler på at vi får Spotify-klient til PS3 i det hele tatt. Vi får håpe VidZone kommer til Norge snart, er jo allerede ute i mye av Europa. Den største muligheten for musikkavspilling er nok likevel å gjøre det via en mediaserver. Jeg vet i alle fall at Aspiro har planer om å gjøre det mulig å streame musikk fra Wimp, men det er nok lenge til dette blir utviklet. I følge http://blog.eu.playstation.com/2009/08/27/...sion-continues/ så skal norge få VidZone før utgangen av året. Jeg har streamet spotify via PMS men det var mer trøbbel å få til enn det var verdt. Og man måtte jo fortsatt bort på PC'n for å skifte playlister og søke frem musikk. En flash-basert versjon for web-leseren til PS3 er nok den mest trolige løsningen tipper jeg. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Med Jamcast kan man nå ihvertfall få spilt av spotify via ps3 ved å bruke en virtuell pc audio stream. Sjekk denne tråden for mer: Spotify + PS3 = Jamcast? Lenke til kommentar
jonmathias Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har akkurat fått fiksa JamCast nå, og det funker som en drøm! Mest geniale jeg har vært borti Slet i noen timer før jeg fikk fiksa det da, men admin på forumet (scott) er utrolig hjelpsom med hva det skal være! Utrolig bra Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hadde vært råere med Wimp-støtte .. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Gammel tråd, men jeg har det jeg ser på som den enkleste og beste løsning. Hvis Spotify lager et web-UI som kan kontrollere spilleren på en maskin, så løser det alle problemene. Hvis det som dere sier går å streame fra PC til PS3, går man inn på spotify.com med PS3 og styrer musikken via nettsiden. Kan ikke se en eneste ulempe med det(gitt at vi ikke får en spotify-app). Enn så lenge fungerer det forøvrig bedre med en laptop. Min bittelille ACER har HDMI, 3,5mm ut og usb, så ved hjelp av en TV, forsterker(med 3,5mm->2x RCA), og en USB-hub med tilkoblet tastatur og mus, har jeg spotify til festen min Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Ikke PS3 relatert men.. Selv så bruker jeg http://www.mopidy.com/ på en liten laptop med Linux/Debian og et usb-lydkort med optisk utgang rett til receiveren. For styring av Mopidy har jeg klient på iPod'n min, telefonen eller PC'n. Det finnes også flere web-klienter som kan installeres og evt benyttes ifra PS3 om ønskelig. Endret 11. februar 2011 av Topguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå