Gå til innhold

Spotify på PS3 - genialt?

Nissen

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller hadde dette vært genialt?

Hadde gjort PS3 til den ultimate fest-maskin! Vi skulle ha fått gang på en underskriftskampanje eller facebook gruppe som promota forslaget. Noen frivillige? :D

Endret av Nissen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er opptil flere tråder på spotify sitt support forum om dette emnet, men så vidt jeg kan se er det ingen offisielle svar på disse enda.

At det hadde vært knall er det vel liten tvil om. Kommer det til å skje? Neppe med det første da Sony jobber med egen butikk for video og musikk til PS3 som helt sikkert ikke blir tilgjengelig utenfor USA fra starten av.

En løsning er å streame musikken fra Spotify på PC til PS3. Dette medfører dog at musikken må styres på PC så litt tungvindt blir det.

Lenke til kommentar
Det er opptil flere tråder på spotify sitt support forum om dette emnet, men så vidt jeg kan se er det ingen offisielle svar på disse enda.

At det hadde vært knall er det vel liten tvil om. Kommer det til å skje? Neppe med det første da Sony jobber med egen butikk for video og musikk til PS3 som helt sikkert ikke blir tilgjengelig utenfor USA fra starten av.

En løsning er å streame musikken fra Spotify på PC til PS3. Dette medfører dog at musikken må styres på PC så litt tungvindt blir det.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Det at Sony utvikler en egen løsning har vel ingenting å si for om noen utvikler en tredjeparts-løsning?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Det at Sony utvikler en egen løsning har vel ingenting å si for om noen utvikler en tredjeparts-løsning?

Det har seg nok slik at man ikke kan utvikle 3. parts programmer til PS3 uten at det går via Sony, så vidt jeg vet. Isåfall måtte det blitt en nettbrowser-klient.
Lenke til kommentar
Eventuelt et API for å styre spotify, da kunne det integreres gjennom en mediaserver. Et slikt API har jo spotify sagt at det jobbes med, men hvor mye som blir mulig å gjøre via dette er vanskelig å si...

API?

Hvis det er programvare som gjør det mulig å fjernstyre spotify, så hjelper vel det lite så lenge man ikke får lyden ut fra ps3en..?

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Det har seg nok slik at man ikke kan utvikle 3. parts programmer til PS3 uten at det går via Sony, så vidt jeg vet. Isåfall måtte det blitt en nettbrowser-klient.

Ok, takk for oppklaringen, skjønte/visste ikke det :)

Lenke til kommentar
Eventuelt et API for å styre spotify, da kunne det integreres gjennom en mediaserver. Et slikt API har jo spotify sagt at det jobbes med, men hvor mye som blir mulig å gjøre via dette er vanskelig å si...

API?

Hvis det er programvare som gjør det mulig å fjernstyre spotify, så hjelper vel det lite så lenge man ikke får lyden ut fra ps3en..?

Alt ettersom hvor omfattende de gjør API'et sitt (Ja det er et grensesnitt for programmering mot en tjeneste.) kan man tenke seg at man kan styre musikken via et mediasenter, for så å streame lyden til ps3...

Lenke til kommentar

API?

Alt ettersom hvor omfattende de gjør API'et sitt (Ja det er et grensesnitt for programmering mot en tjeneste.) kan man tenke seg at man kan styre musikken via et mediasenter, for så å streame lyden til ps3...

Men dette må jo fremdeles være en web-basert klient, da 3. parts programvare ikke vil la seg installere uten videre på PS3?

Lenke til kommentar

det er fullt mulig å bruke en mediaserver til å streame musikk/bilde/video til ps3, det er også mulig å se for seg løsninger hvor denne kan streame musikk fra spotify, men det kommer ann på endel ting, deriblandt hvor mye som blir tilgjengelig fra spotify og hvor mye som støttes i protokollen som brukes for mediaserver...

Lenke til kommentar

En mulighet vil jo være at Spotify støtter DLNA selv, slik at den kommer opp som en mediaserver på PS3. Problemet er fortsatt at en da må lage playlister på "serveren", altså spotify, men en kan i det minste velge hvilken playliste man vil spille på PS3.

Så vidt jeg vet er det ikke mulig for en DLNA klient å sende en custom søkestring til serveren, så for å få muligheten til å søke slik man gjør i Spotify, trengs det nok en tredjeparts klient og inntil Sony åpner for brukerutviklede applikasjoner på en slags PSN appstore, er det neppe noen stor sjanse for at en slik klient blir utviklet.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar
Hva taper egentlig Sony på å la brukerne lage sine egne program til PS3?

Sikkert endel arbeidstimer i å luke ut all driten som ville fulgt med lasset.

Og sikkert langt bedre kontroll over hva de vil at brukerne av sin plattform skal kunne gjøre.

Skulle gjerne sett det ble mulig jeg, men da må det bli en viss kontroll på det, slik at man ikke risikerer å ødelegge maskina si fordi en eller annen har sittet på gutterommet og gjort en dårlig jobb med programmet sitt.

Lenke til kommentar
Hva taper egentlig Sony på å la brukerne lage sine egne program til PS3?

Sikkert endel arbeidstimer i å luke ut all driten som ville fulgt med lasset.

Og sikkert langt bedre kontroll over hva de vil at brukerne av sin plattform skal kunne gjøre.

Skulle gjerne sett det ble mulig jeg, men da må det bli en viss kontroll på det, slik at man ikke risikerer å ødelegge maskina si fordi en eller annen har sittet på gutterommet og gjort en dårlig jobb med programmet sitt.

Ja, du sier vel noe der.

Lenke til kommentar

Har gått og tenkt litt på dette selv faktisk.

Kunne man ikke installert Linux på PS3 også kjørt opp spotify via wine?

Man kan jo installere spotify i wine, så ser ikke noen grunn til at det ikke skulle funke bare pga det er en ps3.

Men for min egen del så må jeg da ha mulighet for å ha både linux og PS3 OSet inne på disken samtidig. Sånn at jeg kan hoppe tilbake i PS3 mode når jeg vil spille spill, osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...