htapio Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei Det lille firma mitt har behov for tilgang til en online server som skal kunne brukes til følgende: - ekstra backup og fildeling mellom meg og min kollega - etablering av videoarkiv (skal også være en backup løsning)Kan også nevne at det vil være behov for å gi en tredjeperson begrenset tilgang kun til videoarkivet innenfor tidsbegrensede rammer. Det hadde vært nyttig med tilgang til en server som hadde en windows struktur med mapper og som allerhelst hadde søkerfunksjon (finnes det?) Serveren er ment som både en ekstra backup + mulighet for å dele filer og ha tilgang til informasjon uavhengig av geografisk plassering i verden. Litt usikker hvor mye plass jeg skal beregne - hvis videoarkivet blir stort så vil jo det ta litt plass da. (iike snakk om lange filmsnutter dette her da....) Lenke til kommentar
granny Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Må bare si at jeg har null peiling på det tekniske, men vennen min har innstallert "SyncBack" på min server maskin og det funker utrolig bra! Den tar sikkerhetskopi automatisk tre ganger i uka og også en pr mnd. Kan ikke svare deg på om den kan takle det med video men det kan du kanskje få sjekket? For begrenset tilgang til serveren kan du jo bruke "TeamViwer" som er et genialt program Det har også fildeling. Jeg har det på mine maskiner, noe som gjør at jeg når som helst kan gå inn på mine andre maskiner, samt at jeg kan gi begrenset tilgang til andre hvis jeg trenger hjelp med noe jeg ikke greier selv. Edit: Leser litt nøyere nå og ser vel at det ikke er helt dette du er ute etter? Jeg tar jo backup til en ekstern disk jeg har selv - du vil ta backup til en "ukjent" server? Endret 27. januar 2009 av granny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå