Dastardly_ Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Heisann. Jeg lurte på om det fantes en evt usb "dingz" eller lignende som fungerer som en antenne, dvs mottaker av trådløs nett. Som kan forsterke mitt trådløse nettverkskort? Altså utvide\forsterke mottaket av signalet. Lenke til kommentar
Crizes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Heisann. Jeg lurte på om det fantes en evt usb "dingz" eller lignende som fungerer som en antenne, dvs mottaker av trådløs nett. Som kan forsterke mitt trådløse nettverkskort? Altså utvide\forsterke mottaket av signalet. Du kan kjøre deg en USB "dingz" usb mottaker/sender til laptop. Dette vil sannsynligvis virke bedre enn den innebygde. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Du kan ikke legge til denne for å forsterke, men du kan ha det isteden for det innebygde nettverkskortet. Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Så det er da altså ikke mulig og forsterke et signal? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det kan hende, da vet jeg isåfall ikke noe om det. For å forsterke kan du sette deg nærmere routeren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Det er klart det finnes antenner med høy forsterkning og kort en kan koble de mot. Problemet er at antenner med høy forsterkning har mye lavere gain i andre sektorer. Man må med andre ord definere hvilke sektorer en vil dekke og hvor mye forsterkning som kreves. Endret 1. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg fikk høre om en slik forsterker, men er nok ment til ruter'en. Den sendte vel signalet 2km eller noe. Han jeg snakker med mener at den var for pc'er og ikke til ruteren. Noe jeg har liten tro på egentlig. Uansett så finner jeg ut av det. Får bare flytte ruteren eller pc da Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du kan ha antenner med høy forsterkning både på router og klient. Skal man ha linker på flere km må man trolig ha slike antenner i begge ender. http://wlansupply.no/index.php?main_page=i...c4556808d1465ec Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Stilig, ja takk for hjelpen. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå