Gå til innhold

Hanhunder på frieri


Anbefalte innlegg

Tispa mi har nå hatt to ordentlige løpetider. Forrige gang kom det en hanhund på besøk og sjekket henne opp, og hang rundt huset vårt en dag eller to.

I kveld kom en annen og la seg utenfor inngangsdøra og ventet på å få et glimt av tispa han hadde snust frem.

Problemet er at jeg ikke vet hvem som eier disse bikkjene.

Og hva gjør jeg når de kommer mitt på natten? :ph34r:

 

Ikke får tispa mi gått på do, for det henger en kåt hanhund i halen på henne, pluss hun blir stresset og får problemer med å roe seg ned etterpå.

 

Tviler på dette vil være siste gang, så om det er noen me hint og tips og råd så vil jeg gjerne vite alt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring Falken, så kommer de og henter den. Da må eieren betale for å få hentet ut hunden sin, og det koster nok til at man kanskje ikke gidder å la hunden løpe løs i nabolaget sånn hver dag :whistle:

 

Edit: Mener å huske de bare henter hunder som er fanget, så om du kan, få tak i den og bind den fast.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har prøvd å ringt Falken, men fikk oppgitt et annet nummer. Når jeg ringte det, var det ikke i bruk.

Vet du hvilket nummer jeg må ringe?

 

Bikkja har forresten ikke halsbånd, og jeg har ingen til overs som han kan bruke.

Stengte ham inne i den improviserte garden i hagen, som han lett rømte fra.

Lenke til kommentar

Ok, mange takk for svar.

 

Løste midlertidig problemet med å binde ham til hundehuset i hagen, slik tispa fikk gått på do.

Men ikke lenge etter kom han løpende mot oss med tauet på slep. Da hadde han enten tygget på det eller dratt så hardt at tauet røk.

 

Så fikk jeg morfar til å komme å hente oss, så vi kunne gå tur en annen plass. Når vi kom hjem var frierhunden borte.

 

Angående å ringe politiet, er det 02800 jeg skal ringe da? Jeg er ikke i nød, derfor er vell 112 utelukket?

 

Det er vell ikke siste gang jeg får paringssyke hunder i hagen, så greit å vite hva jeg skal gjøre til neste gang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...