Gå til innhold

[Løst]2kj,2bi og holder på å ta 2mx

gutt19

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg er ferdig med vgs, men etter det var ganske usikker hva jeg skulle bli. men så tenkte jeg å ta reseptar utdanning. derfor tok jeg opp 2kj og 2 mx. men mange steder er det så få studie plasser med de fagene jeg har. så jeg lurte på om dere hadde noen andre forslag til meg? med de fagene jeg har :) noen andre yrker?

må være ærlig har ikke det beste snittet for å si det sånt, så dere skjønner hva jeg mener. et sted der det er åpent for alle :) hehe

jeg kan godt tenke meg noe med medisin og data, noe mere har jeg ikke kommet på :p

mvh

Waleed

Endret av gutt19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo gode utdanningsprogrammer i utlandet for medisinstudier som ikke krever samme snitt som her hjemme ( noen baserer seg på opptaksprøver ) Kjenner ett par som studerer i Polen :)

Vet det er en del bachlor programmer innen IKT, samt årsstudium ved UIB.

Forøvrig vanskelig å finne poenggrenser, da SO regner med større endringer ifm. de nye poengberegningsreglene.

Du kan jo sanke mer poeng ved å ta FHS, militær/siviltjeneste eller andre realfag. Fordypningspoengene forsvinner vel... Full oversikt over de nye reglene finner du uansett hos SamordnaOpptak :)

Lenke til kommentar
Det finnes jo gode utdanningsprogrammer i utlandet for medisinstudier som ikke krever samme snitt som her hjemme ( noen baserer seg på opptaksprøver ) Kjenner ett par som studerer i Polen :)

Vet det er en del bachlor programmer innen IKT, samt årsstudium ved UIB.

Forøvrig vanskelig å finne poenggrenser, da SO regner med større endringer ifm. de nye poengberegningsreglene.

Du kan jo sanke mer poeng ved å ta FHS, militær/siviltjeneste eller andre realfag. Fordypningspoengene forsvinner vel... Full oversikt over de nye reglene finner du uansett hos SamordnaOpptak :)

takk skal du ha :D men hadde vært beste her hjemme :D

jeg har tatt de meste real fagene untatt fysikk :D og for å være ærlig så tror ikke det hjelper så mye med FHS, har jo 3.4 i snitt. og pluss at jeg får alderspoeng :D så om jeg tar det FHS så hjelper jo ikke så altfor mye heller. ingen skoler har fks 3.7 i snitt for å komme inn. de fleste har jo over 4 i snitt for å komme in. om du skjønner hva jeg mener :p

og det med UIB, så er det ikke noe for meg som sagt igjen altfor høye snitt :(

men ja... takk igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...