Gå til innhold

Liten og pen klapptlf med få krav


sword

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en liten og nett klapptelefon, uten for mye ekstra stash. Jeg skjønner at dette er utopi nå som omtrent alle modeller har kamera, mp3-spiller osv innebygd. Så, alle punktene nedenfor hvor det står "Nei" betyr ikke at jeg absolutt ikke kan ha det, men at jeg vil at det helst ikke skal gå noe særlig ut over prisen, så sant det er mulig. Ellers setter jeg pris på om telefonen er liten og nett, samtidig som den er fin å se på.

 

Når det er sagt; her er hva telefonen trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, enkel

-GPRS: Ja

-EDGE: Nei

-Email klient: Nei

 

 

Form:

-Klapp (Kamskjell)

-Vekt: Ikke viktig

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: Ikke viktig

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 3000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

 

Diverse:

-Merke: Ingen preferanser

-Kamera: Nei

-Videokamera: Nei

-Symbian: Nei

-Infrarød port: Nei

-Blåtann (Bluetooth): Nei

-Internminne: Ikke viktig

-Minnekort?: Nei

-MP3: Nei

-Radio: Nei

-UMTS: Nei

-Triband: Nei

-wLAN: Nei

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Kun sms og ringing for øyeblikket, men dette kan utvides om jeg får tak i en telefon som oppfordrer til flere bruksområder.

 

Håper noen kan hjelp meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Nokia 2760 og Nokia 6555. De ligger henholdsvis på ca 700 og 1500 kr. Begge disse har funksjoner du helst ikke vil ha, men de er fortdatt meget billige, samt ganske pene å se på.

 

Når det gjelder andre alternativer, er jo små kamskjell egentlig Samsungs marked. Jeg har hatt en del negative erfaringer med Samsung. Det er riktignok noen år siden, men jeg får enda en dårlig følelse av deres billig-telefoner.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så mange kamskjell alternativer igjen på markedet...

 

Jeg hadde gått for Sony Z770i evnt. W380i, med batteritid på henholdsvis 8,5 og 7 timer.

 

Ellers er det jo noen Samsung telefoner i laveste prisklasse + G400 Soul som klaff, men den er det jo ytterst få butikker som har :)

Endret av Star
Lenke til kommentar

Takk for gode tips og råd!

 

Av alle telefonene dere har nevnt så har jeg foreløpig landet på Sony Ericsson sin Z770i. Jeg vurderer å vente på W508, men den kommer ikke før i andre kvartal i år, og blir sansynligvis mye dyrere enn Z770i i utgangspunktet. Så sjansen er stor for at det blir Z770i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er jo ikke så mange kamskjell alternativer igjen på markedet...

 

Jeg hadde gått for Sony Z770i evnt. W380i, med batteritid på henholdsvis 8,5 og 7 timer.

 

Ellers er det jo noen Samsung telefoner i laveste prisklasse + G400 Soul som klaff, men den er det jo ytterst få butikker som har :)

 

 

Har du noen peiling på om og eventuelt hvor denne G400 Soul kan bestilles fra her til lands?

Fryktelig pen telefon med mange gode ratinger fra brukere i utlandet, i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...