chrlod Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei. Har akkuratt handlet litt på Ebay UK. Selgeren jeg handlet med vil nå ha £88 for å sende til Norge, noe jeg synes virker ekstremt mye ettersom tilsvarende produkter gjerne har standard sendingspriser på £20 til Europa. Jeg tror ikke selgeren pørver å lure meg, etterson jeg finner priser opp i mot det samme (£60+) på hjemmesiden til parcelforce. Jeg lurer altså på hva de som tar £20 gjør for å få det så billig? Noen som har erfaring med dette, tips eller triks? Noen som vet om frima som frakter billig? Jeg er svært takknemlig for råd. Det siste jeg gidder å bruke penger på er dyr frakt På forhånd takk. Endret 26. januar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Big packages are expensive packages. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Vel, det er en NES (nintendo spillekonsoll) som skal sendes. Den veien ikke så mange kilo, og har ikke verdens største eske... ...og hvordan kan noen ta £20 for det? Endret 26. januar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) £88 for frakt til ein NES er jo ran, £20 er langt meir realistisk. Har du studert kva måte dei forskjellige sender på? Det finnes mange fraktmåter her i verda, enkelte veldig mykje dyrare enn vanleg postgang. Eg betalte $50 (350 kroner) for å få sendt ei sett tunge golfkøller frå USA til Norge. Ein bag skulle dei derimot ha $75 for, så det er tydelegvis dyrare for volum enn vekt. Uansett burde ikkje ein NES koste stort å sende. Endret 26. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Postage and packaging via Royal Mail International: £50 Parcelforce Worldwide: £88 Selger vil (selvfølgelig) tillate at jeg finne rimeligere fraktmåter. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nå er det ingenting som heter «Frakt fra Ebay.uk», da ebay ikke selger egne varer. Du må vite hvor selgeren din er lokalisert i verden, og sammenligne med andre selgere fra samme land. Det kan være mange grunner til at noen har billigere frakt. Bl.a. bedre avtale med fraktselskapet. Det må du vurdere før du kjøper. Prisen inkludert frakt. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg er ny på ebay, men har fått med meg at det ikke er ebay som selger, men brukere Selgeren (og de jeg har sammenliknet med) holder alle til i England (UK). Mesteparten er også privatpersoner, og jeg regner da med de følger vanlige fraktpriser. Jeg ser selvsagt på vare + frakt som helhet, men fikk først oppgitt £15, før selger fandt ut at det var DYRT.. Som andre også antyder er £88 i drøyeste laget. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva var faktbetingelsene satt til på tingen du kjøpte? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) http://sg.royalmail.com/portal/rm/PriceFinder?catId=23500532 Skal den sendes med sporing og forsikring så blir det dyrt..Uten dette så koster det ikke mye,så hør med selger om han går med på det... Hvor mye veier den? Endret 27. januar 2009 av taz Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Trenger ikke sporing og forsikring. Vil egentlig bare få den fraktet billigst mulig. Dimmensjonene er 45 x 30 x 15 cm og den veier 7 kg. (Synes vekten var litt høy, men selger påstår den verier 7 kg) Fraktbetingelser? Selgeren kikket også litt nærmere på det og fandt ut at £88 var for leviring innen 2-3 dager. Han har nå fått en ny pris på £49.99 for frakt på 6-9 dager. Det er helt klart en del forskjeller i pris på hvordan det fraktes. Selger holder til i Manchester om noen lurte. Som sakt er jeg svært takknemlig om noen finner en rimeligere fraktmåte. Endret 27. januar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Dersom selger opplyste i auksjonen sin at frakt til Norge kom på £15, så kan han ikke komme etter at auksjonen er avsluttet og endre på det. Det er strengt tatt hans eget problem. Det er iallefall han som må prøve å redusere fraktkostnaden, for å redusere tapet sitt. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) I auksjonen stod det £15 for sending til UK, ingen pris oppgitt for sending andre plasser. Jeg forespurte fraktpris til Norge, men selger så ikke dette og sendte ut invoice med fraktpris på £15 som jeg betalte. Da han skulle sende så han at pakken skulle til Norge. Er det da fortsatt selgers problem? Det ble jo igrunnen godtatt av begge parter i invoice. Endret 27. januar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Der sliter du nok mer. Dersom det ikke er oppgitt pris på frakt til Norge, så må man spørre om det før man legger inn bud, ikke i etterkant. Det er ikke sikkert han i det hele tatt ville selge til andre plasser enn UK i utgangspunktet. Så dette er nok ditt problem ja. Learning the hard way... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå