hantimilon Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei hei. Har hatt samme forsterker og høytalere i snart 10 år nå, derfor påtide å bytte ut Hadde tenkte å kjøpe meg 5.0 anlegg, siden jeg allerede har en nyinnkjøpt sub. Forsterker må også kjøpes, å har nesten bestemt meg for Yamaha 663. Trenger hjelp til valg av disse, kikket på flere nettsider men klarer ikke helt å bestemme meg for et. Kom derfor med anbefalinger Hovedsaklig skal anlegget bli brukt til Xbox360 og litt film. Budsjett er rundt 10.000 ikke alt for mye over, gjerne litt under Takk på forhånd Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Støtter helhjertet valget av 663. Den er fremtidsrettet, har god lyd, og du får den til ca 4500,- Eneste man muligens vil savne etterhvert er fler HDMI inn. Her har bla Onkyo (feks 606) mer å by på, men ligger muligens litt bak på lydkvalitet. Det kommer an på hva man prioriterer. Sjekk ut surround.no De har 663 og diverse surround høyttalerpakker med og uten sub. Der burde du finne noe bra med ditt budsjett. Tror Dynavoice og XTZ er mer vellydende enn Proson, basert på det jeg har lest. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Ja har vært en del på surround.no, flere pakker der til min prisklasse, men vet ikke helt hvilken som er lurt å velge. Kikket på både proson pakke og en dynavoice. Noen som vet litt mer om disse pakkene eller har andre tips ?? Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja har vært en del på surround.no, flere pakker der til min prisklasse, men vet ikke helt hvilken som er lurt å velge. Kikket på både proson pakke og en dynavoice.Noen som vet litt mer om disse pakkene eller har andre tips ?? Jeg er dessverre ikke veldig oppdatert på hvor bra lyden er i høyttalere fra dette segmentet, men har en XTZ sub jeg er godt fornøyd med. Sikler selv på Focal Jmlab høyttalere herfra: www.hifihuset.no De har mye bra brukt til mellom 5 og 10k paret. Nytt er det dessverre lite å få til under 10k pr par. Har allerede en meget vellydende Focal senter og ønsker å komplettere med fronter Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Har også XTZ sub, super sub Men nå må jeg ha de resterende høytalerne hehe Lenke til kommentar
DKH Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Først lurer jeg på om Junkers egentlig har hørt Yamaha 663 og Onkyo sr606 opp mot hverandre da du sier onkyo ligger bak på lydkvaliteten? Jeg kjøpte selv Onkyo SR606 etter å ha lest denne testen der den ble testvinner. Men tror absolutt ikke 663 er noe dårlig valg det heller;) De virker til å knive tett, og slår hverandre på forskjellige småting lydmessig i testen. Selv har jeg ikke hørt på 663, men ville bare linke til testen for deg. Vet ikke helt hva slags høyttalere du vil ha, men kan anbefale concept 6 (jeg gikk selv for disse, og synes de er verdt å høre på for deg!). Ellers er også SA høyttalerne på Soundgarden gode (hvis du liker et litt slankere design). Strekker lommeboken til, ville jeg også sett på Dali Lektor serien. Veldig fin! Snart (i februar tror jeg) kommer Lektor 2 også.. Endret 27. januar 2009 av DKH Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Først lurer jeg på om Junkers egentlig har hørt Yamaha 663 og Onkyo sr606 opp mot hverandre da du sier onkyo ligger bak på lydkvaliteten? Jeg kjøpte selv Onkyo SR606 etter å ha lest denne testen der den ble testvinner. Men tror absolutt ikke 663 er noe dårlig valg det heller;) De virker til å knive tett, og slår hverandre på forskjellige småting lydmessig i testen. Selv har jeg ikke hørt på 663, men ville bare linke til testen for deg. Vet ikke helt hva slags høyttalere du vil ha, men kan anbefale concept 6 (jeg gikk selv for disse, og synes de er verdt å høre på for deg!). Ellers er også SA høyttalerne på Soundgarden gode (hvis du liker et litt slankere design). Strekker lommeboken til, ville jeg også sett på Dali Lektor serien. Veldig fin! Snart (i februar tror jeg) kommer Lektor 2 også.. Har ikke hørt hverken 663 eller 606 og baserer meg som deg på tester og uttalelser fra folk som har hørt dem. Har lest testen i Lyd&bilde, men også tester i Hjemmekino som jeg synes er mer seriøse. Hvis de var akkurat like gode på lyd ville det vært en no-brainer å velge da 606 vinner på fler HDMI inn (viktig egenskap fremover). Allikevel er altså 663 min egen favoritt utifra omtale og personlige preferanser på lydsiden. Yamaha har generelt et overtak på de andre merkene når det gjelder sourround prosessering. På musikk er det nok mer likt. Siden de altså er meget gode alternativer har jeg nevnt begge Bra å høre at du er fornøyd med 606:) BTW: Dali er gode høyttalere som jeg ofte anbefaler, men de større modellene er nok litt over trådstarters budsjett. Endret 27. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
DKH Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Godt argumentert Junkers, og konklusjonen min blir - hør på de begge hvis du har sjansen Ja, lektor 6 blir vel litt over ja. Men tenkte på Lektor 2 når den kommer (blir vel rundt 4000 tipper jeg, uten at jeg vet dette), og hvis trådstarter kan tenke seg stativhøyttalere foran, kan de være et alternativ. Vil du ha litt rimeligere, har jo dynavoice fått mye skryt (har selv aldri hørt på noen av deres modeller). Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Har kikket litt på denne pakken Proson Også kikket på Dynavoice Dynamite 8 Ser disse gode ut? Noen som har noen erfaring med disse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Den øverste pakken er meget bra. Jeg har hørt denne sammen med RX-V661 og det ga veldig mye for pengene. Selv om høyttalerne har en ganske god bassrespons, bør en subwoofer anskaffes etterhvert. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Har sub, XTZ 99 10.16 som jeg er veldig fornøyd med Men godt å høre at noen har hørt anlegget hjelper på beslutningen det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Da tror jeg du kommer til aa faa et meget godt anlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå