Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Annulere et salg 2mnd siden, begge er enige.

xmpl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han tilbakefører penger minus leie for bil og eventuelle verditap gi han får bilen igjen?

Gjores på samme mate som ved salget, må også punge ut for omregistering.

Ja selfølgelig.

Tingen er da at jeg har betalingsanmerkning, noen som gjør at det er blitt tatt pant i bilen. Så da må man vell gå fram på en annen måte får å få det igjennom ?

Lenke til kommentar
Han tilbakefører penger minus leie for bil og eventuelle verditap gi han får bilen igjen?

Gjores på samme mate som ved salget, må også punge ut for omregistering.

Ja selfølgelig.

Tingen er da at jeg har betalingsanmerkning, noen som gjør at det er blitt tatt pant i bilen. Så da må man vell gå fram på en annen måte får å få det igjennom ?

Så lenge det er pant i bilen må du jo selvsagt løse ut panten før du gir bilen tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjøper bør da søke lån selv, og la sin långiver innfri utestående på din bil som en del av kjøpesummen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Kjøper bør da søke lån selv, og la sin långiver innfri utestående på din bil som en del av kjøpesummen.

Om banken eksisterende bileier har lånet i godkjenner overtakelse av lånet, og har konkurransedyktige betingelser, så ser ikke jeg det som definitivt nødvendig at kjøperen søker om nytt lån, når han kan overta det eksisterende. Men det må selvsagt søkes om debitorbytte til nevnte bank, så alt blir rett på papiret..

Lenke til kommentar
Men gjelden følger bilen, ikke eieren sant?

Nei, om du selger en bil, og har lån på den, uten at kjøperen eksplisitt søker om, og får innvilget overtakelse av lånet, så er det fortsatt du som er 100% ansvarlig for lånet. Banken kan likevel ta bilen og selge den, men om salgssummen ikke skulle dekke hele gjelda, så er du fortsatt ansvarlig for det resterende..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tingen var vell at jeg kjøpte denne bilen, da var den gjeldfri, så har jeg fra før av hatt litt dum gjeld. Som dem har tatt pant i bilen med.

Jeg ringte da lindorff og hørte ossen dette ville funke, og dem sa at kjøperen (nye eieren) ville overta den gjelden, så jeg lenge jeg opplyser om dette og skriver kontrakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...