xmpl Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vis jeg vil annulere et kjøp som jeg gjorde for 2mnd siden. Og tidligere eier godtar dette. Er dette da mulig, hvordan går man frem? takk daniel. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Han tilbakefører penger minus leie for bil og eventuelle verditap gi han får bilen igjen? Gjores på samme mate som ved salget, må også punge ut for omregistering. Lenke til kommentar
xmpl Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Han tilbakefører penger minus leie for bil og eventuelle verditap gi han får bilen igjen?Gjores på samme mate som ved salget, må også punge ut for omregistering. Ja selfølgelig. Tingen er da at jeg har betalingsanmerkning, noen som gjør at det er blitt tatt pant i bilen. Så da må man vell gå fram på en annen måte får å få det igjennom ? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Han tilbakefører penger minus leie for bil og eventuelle verditap gi han får bilen igjen?Gjores på samme mate som ved salget, må også punge ut for omregistering. Ja selfølgelig. Tingen er da at jeg har betalingsanmerkning, noen som gjør at det er blitt tatt pant i bilen. Så da må man vell gå fram på en annen måte får å få det igjennom ? Så lenge det er pant i bilen må du jo selvsagt løse ut panten før du gir bilen tilbake. Lenke til kommentar
xmpl Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har en kjøper på bilen så vil ta bilen med heftelser, ossen fungerer dette da ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Kjøper bør da søke lån selv, og la sin långiver innfri utestående på din bil som en del av kjøpesummen. Endret 27. januar 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
xmpl Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Kjøper bør da søke lån selv, og la sin långiver innfri utestående på din bil som en del av kjøpesummen. Men gjelden følger bilen, ikke eieren sant? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Kjøper bør da søke lån selv, og la sin långiver innfri utestående på din bil som en del av kjøpesummen. Om banken eksisterende bileier har lånet i godkjenner overtakelse av lånet, og har konkurransedyktige betingelser, så ser ikke jeg det som definitivt nødvendig at kjøperen søker om nytt lån, når han kan overta det eksisterende. Men det må selvsagt søkes om debitorbytte til nevnte bank, så alt blir rett på papiret.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Men gjelden følger bilen, ikke eieren sant? Nei, om du selger en bil, og har lån på den, uten at kjøperen eksplisitt søker om, og får innvilget overtakelse av lånet, så er det fortsatt du som er 100% ansvarlig for lånet. Banken kan likevel ta bilen og selge den, men om salgssummen ikke skulle dekke hele gjelda, så er du fortsatt ansvarlig for det resterende.. Lenke til kommentar
xmpl Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Tingen var vell at jeg kjøpte denne bilen, da var den gjeldfri, så har jeg fra før av hatt litt dum gjeld. Som dem har tatt pant i bilen med. Jeg ringte da lindorff og hørte ossen dette ville funke, og dem sa at kjøperen (nye eieren) ville overta den gjelden, så jeg lenge jeg opplyser om dette og skriver kontrakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå