Gå til innhold

BK: En rebel mot dokumenterfotografi - mørkeromsprint av natur

Anbefalte innlegg

Jeg er en rebel mot min ordinære dokumenterfotograferin, og prøver meg på det, etter min mening, mest forjævlige sjangeren innen fotografering; natur.

Bildet er tatt med Rolleiflex 3.5F og er printet i mørkerommet. Intet photoshop her! Ganske mye jobb med bildet, siden negativet (filmen i grunn) ble ganske så "fucked up".

post-39493-1233008106_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig bilde! Du må slutte med Rolleiflex kameraet ditt, jeg blir jo grønn av missunelse her jeg sitter mens jeg spinker og sparer til kjemikalier. Jeg prøver å komme på noe mer å si, men trøttheten og det faktum at jeg faktisk likte bildet ga meg jernteppe : /

Lenke til kommentar
Tøft. Jammen kler det ikke rammen, også. Det er litt kjedelig å skrive utelukkende positive kommentarer, spesielt når de alt er skrevet, det føles litt som å reise til Sahara og fylle på med sand, men slik er det.

Det blir aldri nok sand i Sahara ;)

Jeg liker det jeg også. Men jeg har en mistanke om at bildet på skjermen her, er en blek kopi i forhold til printet fra mørkerommet.

Tom

edit: slettet dobbelt post.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle de positive kommentarene folkens.

J@cob: Sender det noen flasker i lynpost i morgen jeg.

Spøk til revolver, har du sjekket kjemi på BH? Tror de er ganske så billige på det.

tomsi42: Ja, mørkeromsprinten er mye bedre. Ser det er litt for mye kontrast i den innscannete versjonen. Jaja, filen her blir sikkert glemt om noen dager, mens printen har jeg i mange år. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...