Ustedalen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er en rebel mot min ordinære dokumenterfotograferin, og prøver meg på det, etter min mening, mest forjævlige sjangeren innen fotografering; natur. Bildet er tatt med Rolleiflex 3.5F og er printet i mørkerommet. Intet photoshop her! Ganske mye jobb med bildet, siden negativet (filmen i grunn) ble ganske så "fucked up". Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 vet ikke om det er meninga men synes det ser ut som om bilde er tatt på 1800 tallet engang Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Herlig bilde! Du må slutte med Rolleiflex kameraet ditt, jeg blir jo grønn av missunelse her jeg sitter mens jeg spinker og sparer til kjemikalier. Jeg prøver å komme på noe mer å si, men trøttheten og det faktum at jeg faktisk likte bildet ga meg jernteppe : / Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ikke noe bilde som stikker seg så veldig ut rent kunstnerisk, men du har en fin diagonal, og nokså rent komposisjonsmessig. Det er stilig og samtidig litt søtt at hele prosessen er gjort analogt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er et jævlig kaldt bilde; og jeg liker det. Det er også første gang på lenge jeg har sett en kledelig ramme. Lenke til kommentar
Con Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nydelig bilde, som jeg glatt hadde hengt på veggen! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Herlig, herlig, herlig og herlig. Nevnte jeg herlig? Dette er et herlig bilde. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Åååh. Herregud. Jeg kunne ikke dy meg, og gikk inn for å se på det enda en gang. Nå ønsker jeg meg i hvert fall de hersens mørkeromskjemikaliene! Kan du sende meg en flaske eller to fra Lofoten, Ustedalen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Innmari stilig bilde! Og kult at du gjør det på en annen måte. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tøft. Jammen kler det ikke rammen, også. Det er litt kjedelig å skrive utelukkende positive kommentarer, spesielt når de alt er skrevet, det føles litt som å reise til Sahara og fylle på med sand, men slik er det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Tøft. Jammen kler det ikke rammen, også. Det er litt kjedelig å skrive utelukkende positive kommentarer, spesielt når de alt er skrevet, det føles litt som å reise til Sahara og fylle på med sand, men slik er det. Det blir aldri nok sand i Sahara Jeg liker det jeg også. Men jeg har en mistanke om at bildet på skjermen her, er en blek kopi i forhold til printet fra mørkerommet. Tom edit: slettet dobbelt post. Endret 27. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Tusen takk for alle de positive kommentarene folkens. J@cob: Sender det noen flasker i lynpost i morgen jeg. Spøk til revolver, har du sjekket kjemi på BH? Tror de er ganske så billige på det. tomsi42: Ja, mørkeromsprinten er mye bedre. Ser det er litt for mye kontrast i den innscannete versjonen. Jaja, filen her blir sikkert glemt om noen dager, mens printen har jeg i mange år. Endret 27. januar 2009 av Ustedalen Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Meget pent. Hadde lett hengt det på veggen! Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Fint bilde ja. Men jeg er vist alene om å stusse på proposjonene av vann og himmel-over-trærne... Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Herlig enkelt,flott,flott ! OG hvor mange ASA ? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Fint bilde ja. Men jeg er vist alene om å stusse på proposjonene av vann og himmel-over-trærne... Hmm! Jeg synes det må være slik. Ble absolutt ikke "rett" om jeg tok mindre av isen. Herlig enkelt,flott,flott !OG hvor mange ASA ? Tri-X 400 (ISO/ASA) Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Meget herlig bilde er vel egentlig alt det er å si, selvom det tidligere har blitt sagt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Gleder meg til å fremkalle de rullene med Tri-X 400 jeg har skutt selv. Velger å ikke ha så alt for høye forventninger, men alikevel, jeg gleder meg! Takker for tips, Ustedalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå