Salt kjeks Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei Jeg har en Intel E8500 med Thermalright Ultra 120 Extreme, som jeg synes blir litt vel varm. Under load med "Intel burn test" kommer den opp i 46 grader (flere program er helt enige). Med OCCT kommer makstemp såvidt over 40 grader. Det er en vifte på 72 og en på 60 kubikkmeter pr. timer på den i push/pull, så jeg synes dette var litt høy temp i og med at jeg ikke har overklokket enda, men det har jeg tenkt å gjøre snart. Jeg har prøvd flere forskjellige måter å påføre kjølepastaen, og jeg renset godt med isopropanol først. Er det kjølepastaen (medfølgende "The Chill Factor")som er litt dårlig, eller er dette egentlig normale temperaturer? Eller må det bare være meg som gjør noe helt forferdelig galt? Takker for all hjelp Endret 10. mars 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Temp målinger er upålitelige, i beste fall en indikasjon. Kanskje montere kjøleren på nytt Eller bare kjøre på, ville holdt temp under 72 grader. Oddsen for at sensoren viser for lav temp er da liten om du har montert skikkelig. Kjøleren skal klare ca 15 over temp i omgivelsene med god ventilasjon i kabinettet Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Fra jeg stopper testingen faller alltid tempen rett ned til 33 grader innen 2 sekund, er det også normalt? Jeg syns det virket som temperaturen sank veldig fort Edit: Det er ca 21 grader, men det er ikke i noe kabinett nå. Endret 26. januar 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, det er normalt. Tar bare et par sek. Spenning og hastighet kuttes umiddelbart når prosessor ikke belastes. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) OK, takk for svar Det er vel kjernetemp som er vanlig å måle og som betyr noe? CPU-temp er maks 37 grader. Edit: Jeg skal tro på at tempmåleren kan ta feil, ved idle i 21 grader romtempratur står cpu-temp på 17 grader, og core på 33. Altså er noe feil. Endret 27. januar 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå