Gå til innhold

bruk av CPU

ossa

Anbefalte innlegg

har et problem jeg håpte noen kunne hjelpe meg med. Toshiba satellite 1800-412'en min med 1,1ghz celeron, 256 sdram kjører utrolig ofte med full vifte og 100% CPU. Fatter ikke hva som er problmet. Nå f.eks, har jeg sittet å følgt med litt på "windows oppgavebehandler". kjører bare word og winamp3. winamp 3 bruker mellom 50 og 70% av CPU nesten jamnt. dette fører til at vifta går konstant (det har den forresten gjort de siste 2 månedene+), maskinen blir ufattelig varm og pc skrur seg plutselig av. Har to kompiser som har identiske maskiner, men ingen av de sliter med samme problem. Hva kan være galt, og hva kan jeg gjøre??????

setter ekstremt stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm 1,1Ghz

Det kunne jo passe med nytt HK,Minne,Skjermkort og Cpu osv.

Jeg gjorde det og fikk en MYE kjappere maskin..

Feks en amd XP2500 med barton til 1300, et asus A7V8X til 800

DDR minne Twinmos 512 til 600 og et Gainward 8X AGP til 800 :shrug:

kan ikke du finne hk,minne,skjermkort og cpu som passer til den BÆRBARE maskinen ?? :woot:

Lenke til kommentar

ingen som har erfart lignende problem? Jeg er fullt klar over pc'en suger og alt det der, men det må være noe annet siden to kompiser har samme pc, men ikke samme problemene. tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny snart, men har ikke noe lyst å selge denne sånn som den er nå med en "crash" om dagen..

Lenke til kommentar

PC'en suger ikke så mye at du trenger oppgradere for å kjøre winamp og word. har hatt 650 mhz inntil relativt nylig, og alt har funka bra på den. Jeg ville kanskje heller prøvd å reinnstallere alt og se hvordan ting funker da. At man skal trenge å oppgradere en 1.1 ghz for å kjøre kontorapplikasjoner, winamp og annet stull er bare tull, IMHO.

sof

Lenke til kommentar
Hmm 1,1Ghz

Det kunne jo passe med nytt HK,Minne,Skjermkort og Cpu osv.

Jeg gjorde det og fikk en MYE kjappere maskin..

Feks en amd XP2500 med barton til 1300, et asus A7V8X til 800

DDR minne Twinmos 512 til 600 og et Gainward 8X AGP til 800 :shrug:

kan ikke du finne hk,minne,skjermkort og cpu som passer til den BÆRBARE maskinen ?? :woot:

Slik er det når man ikke leser alt,-

kuuul bommert,.

For min del høres det ut som CPU, hadda liknenede problem med en vanlig PC med Celeron. :oops:

Lenke til kommentar

kjøpte meg 256 ekstra ram. funker utmerket foreløpig. tenkte å reinstallere alt, men er usikker på om jeg skal gå for xp pro istedet for xp home. kan det være at maskinen kræsjer unødvendig ofte pga jeg kjører xp home nå? hva er ulemepene fordelene med de to respektive OS'ene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...