sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei, jeg har en ganske gammel tv, men lurer på om det går ann og koble dataen opp på den? uten sånn hdmi kabel? isåfall hvilken kabel/kabler må jeg ha? Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis det er en gammel tv, så trenger du sannsynlig en S-video kabel. Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis det er en gammel tv, så trenger du sannsynlig en S-video kabel. Men jeg har ikke sånn s-video kabel inngang på dataen min, Går dt ikke da eller fins det andre kabler? Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg regner med du har VGA utgang på dataen din. Da kan du prøve en slik kabel. Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg regner med du har VGA utgang på dataen din. Da kan du prøve en slik kabel. ja, Det stemmer! takker Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Forresten, du må finne en med RCA MALE hvis du skal bruke RCA inngangen på tven din. Edit: Feil kabel skal finne ny. Endret 26. januar 2009 av michael88 Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Har du S-video eller RCA inngang på TVen din? Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Forresten, du må finne en med RCA MALE hvis du skal bruke RCA inngangen på tven din. Edit: Feil kabel skal finne ny. feil ? :/ skjønte ikke helt hva du mente men sier takk xD Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 RCA-inngangen på TVen din er gjerne en RCA FEMALE, og for å koble til en female trenger du altså en RCA MALE kabel. Hvis du ikke vet forskjellen på male og female kan du bare google det Anyways, finn ut om TVen din har S-video eller RCA inngang og kjøp en kabel som passer Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 RCA-inngangen på TVen din er gjerne en RCA FEMALE, og for å koble til en female trenger du altså en RCA MALE kabel. Hvis du ikke vet forskjellen på male og female kan du bare google det Anyways, finn ut om TVen din har S-video eller RCA inngang og kjøp en kabel som passer Tror den har S-video inngang... du veit ikke hvor jeg får en s-video og vga kabel a? RCA-inngangen på TVen din er gjerne en RCA FEMALE, og for å koble til en female trenger du altså en RCA MALE kabel. Hvis du ikke vet forskjellen på male og female kan du bare google det Anyways, finn ut om TVen din har S-video eller RCA inngang og kjøp en kabel som passer Tror den har S-video inngang... du veit ikke hvor jeg får en s-video og vga kabel a? Den linken du sentetil dealextreame, sånn inngang har jeg, men bare at den røde,hvite og gule ledningene må være sånn at de går inn i tv'en Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 RCA-inngangen på TVen din er gjerne en RCA FEMALE, og for å koble til en female trenger du altså en RCA MALE kabel. Hvis du ikke vet forskjellen på male og female kan du bare google det Anyways, finn ut om TVen din har S-video eller RCA inngang og kjøp en kabel som passer Tror den har S-video inngang... du veit ikke hvor jeg får en s-video og vga kabel a? RCA-inngangen på TVen din er gjerne en RCA FEMALE, og for å koble til en female trenger du altså en RCA MALE kabel. Hvis du ikke vet forskjellen på male og female kan du bare google det Anyways, finn ut om TVen din har S-video eller RCA inngang og kjøp en kabel som passer Tror den har S-video inngang... du veit ikke hvor jeg får en s-video og vga kabel a? Den linken du sentetil dealextreame, sånn inngang har jeg, men bare at den røde,hvite og gule ledningene må være sånn at de går inn i tv'en Tror du denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9853 kan funke ? Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Okey, den røde, hvite og gule kabelen kalles for 3RCA kabel. Du må også sjekke om pcen din støtter TV-out gjennom VGA utgangen din. Hvis den ikke gjør det, trenger du sannsynligivs en VGA-RCA converter for å kunne bruke en slik kabel. Dette gjelder også for VGA til S-video kabel. Jeg vet ikke hvordan man finner ut om pcen støtter TV out eller ikke, så du må vel nesten søke litt rundt på nettet selv. Så i bunn og grunn, hvis du ikke har S-video utgang på pcen din og VGA utgangen heller ikke støtter TV out, ser det litt mørkt ut hvis du ikke gidder bryet med å skaffe en converter. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tror du denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9853 kan funke ? Dette er en VGA til RGB kabel. RGB gir ut samme type signal som VGA og du vil også i dette tilfelle ha behov for en converter. RGB (rød, blå og grønn kabel) vil ikke samsvare med RCA (gul, rød og hvit), dvs at du ikke kan bruke denne kabelen til ditt bruk. Lenke til kommentar
sceptisk Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Okey, den røde, hvite og gule kabelen kalles for 3RCA kabel. Du må også sjekke om pcen din støtter TV-out gjennom VGA utgangen din. Hvis den ikke gjør det, trenger du sannsynligivs en VGA-RCA converter for å kunne bruke en slik kabel. Dette gjelder også for VGA til S-video kabel. Jeg vet ikke hvordan man finner ut om pcen støtter TV out eller ikke, så du må vel nesten søke litt rundt på nettet selv. Så i bunn og grunn, hvis du ikke har S-video utgang på pcen din og VGA utgangen heller ikke støtter TV out, ser det litt mørkt ut hvis du ikke gidder bryet med å skaffe en converter. Dataen min har blitt kobla opp på tv'en før.. men det var hos en kompis, da brukte vi sånn vanlig kabel, som man bruker fra stasjonær data, til data skjermen... Men tv'en min har ikke sånn inngang. så ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå