Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp med et dameproblem

Gjest Forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket

Poster som gjest siden jeg vet venner av meg henger på forumet her og kjenner min bruker.

Ok, so here it goes. Jeg har vert skikkelig forelsket i fantastisk jente i snart 2 år, jeg tenker på henne nesten hver dag og håper av hele mitt hjerte at en dag vil hun se hvor mye jeg elsker henne. Vi går i samme klasse på skolen (VGS, vi er 18 år begge to) og vi har gått i samme klasse helt siden vi begge begynte på denne skolen.

Vi snakker ikke så veldig mye sammen, men når vi først gjør det så er det gjerne hun som tar kontakt først. Jeg bruker å sitte på pulten min å se litt bort på henne (eller ganske ofte da hehe) av og til ser hun tilbake med et undrende blikk, jeg tror kanskje hun har lyst og snakke med meg? Men jeg vil ikke sitte å stirre så mye på henne og virke helt stalker heller, så jeg snur meg som regel bort ganske fort.

I det siste har jeg kjørt skikkelig hardt for å vise hvordan jeg føler, for eksempel rett før jul, spurte jeg om hun vil ha litt av matpakken min (jeg hadde laget skikkelig flott matpakke den dagen, må jo være gentleman og tenke på alt vet dere;)). Først var hun bare sånn "oookey?" men jeg skjønte hun bare var litt sjenert (hun bruker ikke være det da, litt derfor jeg liker henne) så jeg sa: "Jooo, koman, den smaker kjempe godt, jeg lover!" og så blunket jeg. Vet dere hva? Hun tok faktisk en bit av skiven, jeg satte meg ned å så på henne når hun spiste den, det ble litt sånn pinlig stillhet, men ekte kjærlighet vinner alltid. Hjertet mitt dunket noe voldsomt, så jeg spurte om hun ville ha hele matpakken min og om hun kanskje ville ha en i morgen også, men hun sa hun var forsynt. Hun svarte egentlig ikke på om hun ville ha en neste dag, men jeg tenkte det ble litt for desperat og lage en matpakke til hun uten at hun hadde sagt det. Jeg hadde SÅKLART gjort det viss hun hadde sagt hun ville ha da. :)

Og så har jeg vert innom facebooken hennes masse i det siste og lagt igjen morsomme kommentarer på bildene hennes, som: "Hehe, der så du skikkelig kul ut" og "kul fest, der skulle jeg vert! Hvor var det?" og sånn, for å vise henne at jeg bryr meg om henne og hva hun driver med på fritiden. Selv så går jeg ikke noe særlig på fest, men jeg tror hun kunne blitt i lag med en av de roligere typene, hun virker litt sånn.

Og til slutt, forrige uke møtte jeg ekstra tidlig opp på skolen slik at jeg kunne legge en lapp på pulten hennes. Der hadde jeg skrevet: "Syns du roser lukter godt?"

Jeg hadde egentlig ikke tenkt ut noen måte hun kunne svare på den, så når hun kom på skolen fulgte jeg nøye med på henne for å se reaksjonen, slik at jeg kunne finne ut om hun var positivt interessert i roser eller ikke.

Når hun leste lappen begynte hun å le, hun lo skikkelig og viste den til venninden sin. Det var helt tydelig at hun var henrykt og satte pris på lappen, hun skulle bare vist hvem som stod bak! :love:

Så her er greia, hvordan skal jeg gjøre det videre? Jeg har tenkt og komme på døren hennes med roser og fortelle henne alt. Forhåpentligvis vil hun se hvor stor plass hun har i hjertet mitt og kysse meg, det hadde vert fantastisk!

Jeg tror jeg har fått henne skikkelig interessert og sånn. Når vi prater er det som jeg er i himmelen, men jeg blir alltid så nervøs så sier jeg må gå et sted. Jaja, hva sier dere. Noen tips?

-Forelsket-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forelsket, jeg liker engasjementet ditt, men jeg tror ikke du vil lykkes.

Er du forberedt på å bli avvist? Hva betyr hun for deg? Hvor mye har du lyst på henne?

De tingene du har gjort og det du planlegger er veldig søtt, koselig og romantisk og sånt. Men, hvorfor gjør du det? Er du bare grei, eller har dine handlinger en misjon?

Gjør du det fordi du forventer at hun skal like deg for det?

Jeg vil at du skal lykkes, at du skal få prinsessa di. Men, det å være søt, ifølge min erfaring, gjør at du blir den søte kompisen man kan kose med iblant. Jeg har bedre erfaring med å være direkte. Gripe fatt i henne når jeg ser henne, vise at jeg vil ha henne, ikke bare si det.

Dette er hva ei venninne sa til meg:

"Vis det! Ikke si det.

Ikke si at du er glad i meg. Vis det!

Men, jeg har også positiv erfaring med å være mer laidback og bare flørte uten å vise at jeg trenger henne på noen måte.

Dog, en mellomting, et halvhjertet forsøk på det ene eller det andre har jeg ikke så gode erfaringer med. Men, det gjør heller ingenting. Shit happens, og det er bare morsomt. Så lærer man av det også :)

Jeg kjenner ikke jenta, jeg kjenner ikke deg. Kanskje hun smelter, kanskje ikke.

Men skal du gjøre noe, gjør det skikkelig. Like a Man! :)

Hvordan er forholdet dere imellom?

Samtalene deres? Klemmer dere og sånt?

Peace Out! ;p

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på å møte opp på døra hennes med blomster. Det kan godt hende at jenta liker det. Men hvis det blir crash and burn så kommer du til å se ille ut. "Hele skolen" vil se på deg som gutten med matpakka/hemmlige lapper/overaskelsesblomster, rett og slett gutten som prøver for hardt.

Selv om jenta i utgangspunktet synes du er søt, kan hun også oppleve alle disse drastiske tiltakene som creepy, og avvise deg. Å bli avvist på denne måten kommer til å påvirke deg hardt hvis du virkelig er så forelsket i henne.

Selv ville jeg satset på litt mer direkte flørting, føle på svarene hennes, og deretter ta det et steg videre. Gjerne slik som Raijin forklarer.

Lenke til kommentar

Her må du ikke gå for langt med disse romantiske tingene. Ja, det funker på film. Nei, det funker ikke like bra i det virkelige liv.

1) IKKE si til henne hva du føler. Som Raijin skrev over her, så må du vise det. Den spenningen som ei jente føler når hun ikker er 100% sikker på om du liker henne, er noe du ikke må ta fra henne. Samtidig så vil du ved å fortelle henne alt, bare skremme henne vekk. Alt presset blir lagt over på henne, og hun vil føle seg presset til å ta en avgjørelse fort. Og ved den minste usikkerhet kommer hun til å ta enkle veien ut. Avslag.

2) Roser er no-no. Blomster generelt er no-no frem til dere er sammen. Alt du tenker på at materielle ting som du vil gi henne er no-no. Det skal holde med at hun blir glad over at akkurat du er der. Ikke blomstene eller sjokoladen du har med deg. Det vil heller virke mot sin hensikt og vise at du føler at du alene ikke er god nok for henne, og må komplimentere med blomster og sjokolade. Usikkerhet på deg selv er din værste fiende i en slik situasjon.

Disse to punktene sammen gir en ganske høy crash'and'burn-sjangse. Så det du beskriver om å dukke opp på døren hennes med blomster og fortelle henne alt, er noe rett ut av en hollywood romantisk komedie, og funker ikke like godt i det virkelige liv.

Så VIS henne hva du føler. Spill på alt dere snakker om, til å legge en liten flørtete tone på det. Fysisk kontakt er gull verdt, så lenge det ikke blir sånn creepy følelse over det. Øyekontakt er også gull verdt. Bruk alt du kan som ikke er materielt til å vise henne hva du føler. Jenter er MYE flinkere enn oss gutter til å ta hint og subtile meldinger, så hvis du gjør det du syns er tydelige hint. Vil hun garantert begynne å lukte lunta. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

OP troller. dere poster i et troll thread.

I det siste har jeg kjørt skikkelig hardt for å vise hvordan jeg føler, for eksempel rett før jul, spurte jeg om hun vil ha litt av matpakken min (jeg hadde laget skikkelig flott matpakke den dagen, må jo være gentleman og tenke på alt vet dere;)). Først var hun bare sånn "oookey?" men jeg skjønte hun bare var litt sjenert (hun bruker ikke være det da, litt derfor jeg liker henne) så jeg sa: "Jooo, koman, den smaker kjempe godt, jeg lover!" og så blunket jeg. Vet dere hva? Hun tok faktisk en bit av skiven, jeg satte meg ned å så på henne når hun spiste den, det ble litt sånn pinlig stillhet, men ekte kjærlighet vinner alltid. Hjertet mitt dunket noe voldsomt, så jeg spurte om hun ville ha hele matpakken min og om hun kanskje ville ha en i morgen også, men hun sa hun var forsynt. Hun svarte egentlig ikke på om hun ville ha en neste dag, men jeg tenkte det ble litt for desperat og lage en matpakke til hun uten at hun hadde sagt det. Jeg hadde SÅKLART gjort det viss hun hadde sagt hun ville ha da. :)

Og så har jeg vert innom facebooken hennes masse i det siste og lagt igjen morsomme kommentarer på bildene hennes, som: "Hehe, der så du skikkelig kul ut" og "kul fest, der skulle jeg vert! Hvor var det?" og sånn, for å vise henne at jeg bryr meg om henne og hva hun driver med på fritiden.

serr?

Endret av floww
Lenke til kommentar

Gaad...Sikker på at du er 18, og ikke 14 altså :ermm: Lapper sender man på ungdomsskolen, eller barneskolen. Du bør være mann nok til å gå bort, og vise din interesse for henne.

And just in case it is a troll: "They se me trollin, they hatin, patroling and try to catch me posting dirty".

Lenke til kommentar

Lol, dette er kødd, right?

Anyways, hvis det ikke er det...Det at du sier du elsker henne er vel litt å ta i, du kjenner henne jo såvidt. Når det er sagt, så hinter du for mye. Tviler på at hun skjønner at du liker henne fordi du gir henne en brødskive, lol. Be henne ut, hjem til deg, whatever.

Og verden går ikke under hvis hun ditcher deg. Det finnes sykt mange jenter der ute, og da er det bare å bygge videre på erfaringen du fikk fra denne lille situasjonen.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...