Bjotte Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) jeg tenke på å finne en liste med komandoer i treminal som hadde like funksjoner som cmd windows comandoer ala Win / linux Ipconfig / Ifconfig nslookup / nslookup ja det er jo noen som er like men det virker ikke som om det er mange. så er det noen som har en sånn liste eller er det noen som gider å helpe til med å lage en. jeg har jo egentlig ikke så mye å hjelpe med egentlig men. Endret 29. januar 2009 av cyclo ### Tittel er endret av moderator ### Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 CD Change Directory, samme kommando i både Win og Linux. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Siden kun ét eksempel ikke er en liste: UNIX For DOS Users røft regna rundt 50 eller så windows kommandoer med sitt linux motstykke Endret 26. januar 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Siden kun ét eksempel ikke er en liste Hvis den var rettet mot meg, så spurte trådstarter også etter hjelp til å lage en liste. derfor nevnte jeg den kommandoen jeg visste fantes i linux og windows. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 DIR I Linux så er det vell bare en symlink til ls, så spørs om denne passer, men i de distroene jeg har testa den i så har den funka. Lister opp filer btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå