Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

et slags utslett er dette? ( bilder inni posten )

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei, jeg har da fått et slags utslett nede ved skrittet, på låret og i lysken(?) på begge sider, og litt oppover mot

magen på venstre side. Det begynte små prikker, som kan minne om en kvise, også utviklet seg det til å bli større "sår" som du gjerne ser på bildene under. Skjeller litt rundt de største.

Dette klør ikke, og gjør ikke vondt, så det er vel et heller "ufarlig" utslett sånn sett, men veldig sjenerendes, og hadde vert greit å fått vite hva dette var, og gjerne også fått det behandlet så det forsvant.

Det begynte som sånne små prikker som dere ser øverst på venstre side av magen min, også har de bare blitt større og større av seg selv.

dsc00888ep6.th.jpg

dsc00886ji6.th.jpg

dsc00885st1.th.jpg

Takker på forhånd for all hjelp og nyttige tips.

Hilsen R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mhmm...hva er smartest?

Å gå til legen, eller spørr på Diskusjon.no? :hmm:

Spør her da jeg ikke har hatt tid til å gå til legen ennå, og er det noe helt ufarlig som forsvinner av seg selv, så er det vel ikke vits å gå til legen for at han skal si akkurat det.

Så da er det vel faktisk lurest å spørre her først, da det er mulighet for at jeg får svar før jeg evnt. har tid til å gå til legen,og om det faktisk er nødvendig!

Hilsen R

så det svir ikke heller? har fått lignendes utslett, men det er når jeg svetter ganske godt og bokseren gnikker seg mellom beina.

Prøvd fuktighetskrem ?

Nei, har ikke prøvd det, har ikke hatt tid ennå.

Det er korrekt at det ikke svir, kjenner ikke noe til det, og hadde jeg ikke sett det, så hadde jeg ikke visst at det var der. Rart egentlig

Lenke til kommentar
Hei, jeg har da fått et slags utslett nede ved skrittet, på låret og i lysken(?) på begge sider, og litt oppover mot

magen på venstre side. Det begynte små prikker, som kan minne om en kvise, også utviklet seg det til å bli større "sår" som du gjerne ser på bildene under. Skjeller litt rundt de største.

Dette klør ikke, og gjør ikke vondt, så det er vel et heller "ufarlig" utslett sånn sett, men veldig sjenerendes, og hadde vert greit å fått vite hva dette var, og gjerne også fått det behandlet så det forsvant.

Det begynte som sånne små prikker som dere ser øverst på venstre side av magen min, også har de bare blitt større og større av seg selv.

Takker på forhånd for all hjelp og nyttige tips.

Hilsen R

Hei R.

Nå fikk du de/oppdaget de?

Kommer disse "utslettene" etter dusjen/om natten? Forsvinner de?

Har du dyr i huset?

Andre sykdommer i familien eg. allergi, astma, psoriasis osv...

edit: Har du allergi?

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Min store søster har hatt asma da hun var mindre, Min bror har støvallergi. men jeg har aldri hatt noen av delene, og jeg har budd med hybelkaniner som har skremt katter !

Jeg husker jeg har fått et slags utslett på armen før, på størrelse med en klinkekule ca, og da jeg spurte mamma sa hun at det kunne vere psoriasis. gikk aldri til legen med det da det har forsvunnet av seg selv i løpet av noen dager, og har aldri vert noe mer enn den ene "klinkekulen".

Oppdaget det for 2 dager siden ca, da begynte det som sagt med små prikker. husker ikke om de kom etter dusjen eller om natten, men regner med om natten, da jeg ikke har brukt noen andre typer såpe enn det jeg har brukt de siste 2 årene, så tror ikke det skal vere det som gjør det.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at jeg har reagert på noe unormalt. ( med det mener jeg at jeg blir tørr,rød, og øm når jeg f.eks griser isopropanol på hendene mine, men dette tror jeg er helt normalt da det er et ganske sterkt )

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du?

edit: Hva spiste du for tre dager siden?

Dæven, si det :S

Er 21 år, og for 3 dager siden var det vel llørdag? Spiste en skolebolle fredagsnatt, en hotdog fra narvesen i 7tiden på kvelden, og pytt i panne, vanlig (lanlord?) pakke fra Rema 1000, har ingen problemer med løk\poteter eller pølse, som er det eneste som er i den typen pytt i panne. ( Tror jeg )

Hadde også chiliketchup på hotdogen, sammen med sprøstekt løk, og sterk sennep.

Har aldri hatt noen problemer med å spise noen av disse tingene før.

Jeg lurer på, er dette noe som kan komme av at det er litt klamt\fuktigt der, også spredd seg når det først har kommet, for de siste dagene, har jeg sovet i en skinnstol, med teppe under og dyne over. Har gjerne vert litt varmt og klamt til tider. Bare en liten tanke.

Hilsen R

ps. sitter på en lappis med herpa tastatur og en ikke-fungerendes "venstre-shift" key, så jeg tar avstand fra rettskriving, og ber dere holde ut :)

Lenke til kommentar

Glemte og skrive at hotdogen spiste jeg på lørdag, og pytt i panne søndag , pluss noe raspeballer på kvelden.

joda, vet at matvanen min ikke er helt etter "boken" No need to comment on that.

Lenke til kommentar

Det jeg ser (på bildene), likner på urticaria, en slags allergireaksjon mot et eller annet.

Jeg har lyst å ta en bedre anamnese, men forumet har sine begrensninger. ;)

Du kan prøve noe som kalles for Zyrtec ®, en reseptfri antihistamin medisin.

Ser om det hjelper.

Hvis ei, har du alltid en fastlege.

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Takker utrolig mye for kjappe svar og god hjelp, skal stikke innom apoteket imorgen og se om ikke jeg får tak i, så får jeg håpe at det hjelper kjapt.Skal på firmatur i helgen på hotell med boblebad og sauna, kjedlig om jeg ikke får brukt det :p

Takker igjen :)

Hilsen R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...