Gå til innhold

Jeg har oppdaget Spotify! En ny era har startet!

eUnaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort fortalt er Spotify et musikk/radio/streeme program med likt grensenitt som iTunes.

Du kan søke på alt mulig av artister og spille det av direkte. Helt lovlig. (The Beatels er vel noe av det eneste man ikke finner der)

Gammle godband som Seigmenn osv osv finnes der, låter jeg ikke har funnet på mange mange år er det null problem å finne på Spotify...

Lenke til kommentar

Personlig, synes jeg ikke Spotify er noe videre bra, men det virker som at jeg er en av de få som synes det. :)

Grunnen min, er at knapt en eneste av 10 av mine favorittartister er representert. For ikke å snakke om den overdrevent irriterende reklamen, selv om du riktig nok slipper den hvis du betaler.

Lenke til kommentar

Det er jo en hel haug av folk som betaler inn 100kr/mnd. Og som sagt, så er det jo også en god del irriterende reklame. Jeg vil anslå at jeg får en fin liten reklamepause på et halvt minutt etter omtrent hver 5. sang.

Hvorvidt de har andre inntektskilder, aner jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Det er jo en hel haug av folk som betaler inn 100kr/mnd. Og som sagt, så er det jo også en god del irriterende reklame. Jeg vil anslå at jeg får en fin liten reklamepause på et halvt minutt etter omtrent hver 5. sang.

Hvorvidt de har andre inntektskilder, aner jeg ikke. :)

Lurer på hva som fastsetter hvor ofte man får reklame osv, har hørt reklame kanskje 2-3 ganger de siste 2-3 ukene. Var reklame for Lady Gaga, det som er kjedelig er at de har fjernet enkelte band (igår kveld), ikke noe alle hører på kanskje men kan iallefall nevne Tool, BLümchen og Vengaboys (ikke spør hvordan jeg vet, haha). Men, ikke noe offentlig om det!

Lenke til kommentar

Mye reklame? Har hatt Spotify i 2mnd ca nå, og har hørt reklame kanskje 10 ganger. Reklamepausene varer i 1min, og er helt "ufarlig".

Og at Spotify representerer kun 1 av dine 10 favorittartister sier kanskje mer enn deg, enn det gjør om Spotify. :)

Lenke til kommentar

Vel, ufarlige og ufarlige reklamepauser - Når jeg sitter og hører på klassisk musikk mens jeg studerer, eller hvis jeg hører på live-album, er det særdeles irriterende å bli forstyrret av stemmen til Sveriges seneste Idol-vinner, som oppfordrer meg til å kjøpe hans nyeste album.

Som sagt, jeg får disse fine reklamepausene omtrent etter hver 6. sang. :)

Jeg vil dessuten påstå at det at knapt noen av mine favorittartister er representert, sier noe om både meg og Spotify.

Nemlig at jeg hører på det som nok kan kalles nisjemusikk i norden, selv om dette er artister som er veldig store i Japan, og at Spotify (ennå) ikke har alle nisjer like godt representert.

Men for all del, jeg forstår godt at veldig mange liker Spotify, selv om jeg personlig er temmelig misfornøyd. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Tja, skjønner deg litt. Spotify-folkene har nok sikkert lagt vekt på flertallet's musikksmak, regner jeg med.

Det med reklamepausene skjønner jeg ikke noe av :p Kanskje jeg ikke legger merke til dem? Glir inn i resten av musikken. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...