foenix Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Når jeg starter windows får jeg melding om å aktivere windows på nytt innen 3 dager fordi det er begrenset for hvor mange ganger jeg kan starte dette på en maskin. Jeg har prøvd å taste inn koden fra cd´en, men etter det stopper det hele opp. Da jeg ringte kundeservice, spurte de meg om jeg hadde windows på mer enn en maskin. Jeg svarte at jeg hadde det installert på to maskiner som jeg hadde i et nettverk, og fikk da beskjed om at jeg måtte kjøpe en ny lisens. Er dette riktig? Jeg mener å ha lest et sted at man kan ha det på flere maskiner i samme nettverk. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 En lisens pr. PC så lenge det ikke er en volumlisens. Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du trenger en lisens pr. maskin. OEM-utgaven kan kun brukes på en maskin, retail kan brukes på så mange maskiner man har lyst til, men kun en maskin om gangen. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nå når det er snakk om lisenser. Hvor får jeg kjøpt retail-lisenser til windows? Finner bare OEM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå