Gå til innhold

Ubuntu og cad/cam programmer. Funker det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det ikke finnes egne linuxklienter av programmet er det mulig å prøve Wine som legger på et windows-kompatibilitetslag i *nix-systemer. På appdb.winehq.org kan du søke etter programmer og se om de har blitt testet, og få info om evt triks som må til (legge til dll-filer, velge en spes windows-versjon etc) for at det skal fungere.

Ellers vet jeg at QCad finnes i pakkebrønnen, og så vidt jeg har forstått er det et godt verktøy.

Lenke til kommentar

Nå har vell ikke Mach3 et tegneprogram men et program til å konvertere 3D (eller 2D) tegninger til bla G-kode og sende det til en CNC maskin.

Jeg ville faktisk bekymre meg mer for om du får kontakt med CNC maskinen, hvis ud får det men finner ikke noe program så kan du jo bare skrive G-koden sjøl :p

Lenke til kommentar
Nå har vell ikke Mach3 et tegneprogram men et program til å konvertere 3D (eller 2D) tegninger til bla G-kode og sende det til en CNC maskin.

Jeg ville faktisk bekymre meg mer for om du får kontakt med CNC maskinen, hvis ud får det men finner ikke noe program så kan du jo bare skrive G-koden sjøl :p

Mach3 er et program som sparer en for alt arbeidet med å skrive G-koder, sammen med cad/cam programmer kan man faktisk også frese, gravere, og lage skulpturer fra fotos, tegninger og 3d scannede objekter.

Uansett har jeg funnet ut gjennom et annet forum at dette programmet ikke kjører under Linux så jeg får prøve noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...