foenix Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Lurte på om noen her vet om man kan kjøre cnc programmer som Mach3 gjennom Ubuntu? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dersom det ikke finnes egne linuxklienter av programmet er det mulig å prøve Wine som legger på et windows-kompatibilitetslag i *nix-systemer. På appdb.winehq.org kan du søke etter programmer og se om de har blitt testet, og få info om evt triks som må til (legge til dll-filer, velge en spes windows-versjon etc) for at det skal fungere. Ellers vet jeg at QCad finnes i pakkebrønnen, og så vidt jeg har forstått er det et godt verktøy. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tja, synopsys sentaurus TCAD kjører godt på maskina på labben her... Halvgammelt nVidia Quadro-kort i maskina, fohåpentligvis snart to skjermer... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Nå har vell ikke Mach3 et tegneprogram men et program til å konvertere 3D (eller 2D) tegninger til bla G-kode og sende det til en CNC maskin. Jeg ville faktisk bekymre meg mer for om du får kontakt med CNC maskinen, hvis ud får det men finner ikke noe program så kan du jo bare skrive G-koden sjøl Lenke til kommentar
foenix Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Nå har vell ikke Mach3 et tegneprogram men et program til å konvertere 3D (eller 2D) tegninger til bla G-kode og sende det til en CNC maskin. Jeg ville faktisk bekymre meg mer for om du får kontakt med CNC maskinen, hvis ud får det men finner ikke noe program så kan du jo bare skrive G-koden sjøl Mach3 er et program som sparer en for alt arbeidet med å skrive G-koder, sammen med cad/cam programmer kan man faktisk også frese, gravere, og lage skulpturer fra fotos, tegninger og 3d scannede objekter. Uansett har jeg funnet ut gjennom et annet forum at dette programmet ikke kjører under Linux så jeg får prøve noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå