opijos Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hvorfor kunne ikke livet vært lettere? , Men det går ann å få synelig muskler og valpefett i et, Eller btw. Når man trener så blir man sterkere , so who cares? - Men , gidder noen å lage en trenings plan? - Jeg er lei av å overdrive , jeg trener sånn ca hvert 10 min med 20 biceps. Og hvordan bør man trene , er det bare en treningsøkt per dag? - eller hver 6 time , eller hva? Edit: Har begynt å få blemmer på hendene Endret 27. januar 2009 av opijos Lenke til kommentar
neoman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 vel de største bodybuildrene i norge trener biceps og alle andre muskelgrupper 1-2 ganger i uka. men de trener hardt. og om du virkerlig vil få store muskler må du trene mere enn bare biceps og armhevninger. jeg syns i alle fall dette er ett bra program http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ og husk, bygging av muskler tar tid. ingen ting skjer over natta med mindre man er nybegynner. husk også å spis og sov tilstrekkelig. nå tar jeg ikke hensyn til att du er 13 år, siden du tydelivis ønsker å trene. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) neoman er en ekte bodybuilder folks! Takker for svaret ditt. Men man får ikke samme efekten hvis man ikke har stang osv Jeg har bare manualer , 5 kilo og en 20 kilo som man kan ta fra hverandre (7.5 kg på hver hånd) Edit: vet du hvordan man kan spesielt trene ryggmuskler og frontmuskler (ikke mage) , med manualer? Endret 27. januar 2009 av opijos Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Les veiledning for nybegynnere. Der står det to program du kan gjøre for hele kroppen med bare kroppsvekt. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 joda. fant noen arm programmer til deg, og litt informasjon til hvordan å bygge armer. men om du alt starter å følge stronglift. ikke under noen omstendigheter, følg flere programmer i tillegg. og velger du ett program. ikke bytt program neste uke. spis mat som tunfisk. kylling, biff, egg, melk, havre. og grovbrød. http://www.iform.no/pub/art.php?id=477 http://www.iform.no/pub/art.php?id=542 http://www.iform.no/pub/art.php?id=831 http://www.iform.no/pub/art.php?id=20 http://www.iform.no/pub/art.php?id=94 http://www.iform.no/pub/art.php?id=51 skal nevnes att jeg anbefaler å følge stronglift framfor disse. men om du ikke har tid-motivasjon til å utføre ett opplegg som stronglift, kan det være vært og ta ett av disse arm programmene. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 vel de største bodybuildrene i norge trener biceps og alle andre muskelgrupper 1-2 ganger i uka. men de trener hardt. og om du virkerlig vil få store muskler må du trene mere enn bare biceps og armhevninger. jeg syns i alle fall dette er ett bra program http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ og husk, bygging av muskler tar tid. ingen ting skjer over natta med mindre man er nybegynner. husk også å spis og sov tilstrekkelig. nå tar jeg ikke hensyn til att du er 13 år, siden du tydelivis ønsker å trene. Du kan virkelig ikke mene at du anbefaler et stronglift program til en 13 åring? Greit nok at du skriver du ikke tar hensyn til alderen, men følger han dette programmet kan jeg garantere skader og ødeleggelse av muskelatur i en alder av 15/16. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Lurer på om det går an å forhåndsbestille rehabilitering og attføring hos Nav flere år frem i tid .. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er vel en grunn til at det er 16 års grense eller hva det er på treningsentra... Lenke til kommentar
opijos Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Takker for alle svar , jeg tror jeg skal trene mest triceps og biceps , og jeg følger - http://www.coopersguns.com/videos/exercise...icep-extension/ Lenke til kommentar
opijos Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Nå har musklene endelig begynt å vokse , etter jeg skifa vekt fra 5 kg til 7.5 har biceps & Triceps begynt å vokse voldsomt. Jeg tar for det meste Biceps øvelser og Triceps. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Yeah right, for du merker jo så stor forskjell i muskelstørrelse på noen få dager Lenke til kommentar
opijos Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ja, Faktisk. Jeg har bare trent utholdinghet , btw. Det er en uke , ikke noen dager Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 musklene dine har nok ikke vokst no voldsomt etter 1 uke, det som kan ha skjedd er at du har målt biceps kald før, for å så måle den etter pump, selvfølgelig vil den være noe større da, men lite relevant.... muskelvekst skjer over lang tid, nytter ikke være utålmodig.. btw, synts jeg denne posten er extremt useriøs, "ett sted mellom 150 og 190" latterlig utsagn... Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 musklene dine har nok ikke vokst no voldsomt etter 1 uke, det som kan ha skjedd er at du har målt biceps kald før, for å så måle den etter pump, selvfølgelig vil den være noe større da, men lite relevant.... muskelvekst skjer over lang tid, nytter ikke være utålmodig.. btw, synts jeg denne posten er extremt useriøs, "ett sted mellom 150 og 190" latterlig utsagn... enig med deg Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Nå har musklene endelig begynt å vokse , etter jeg skifa vekt fra 5 kg til 7.5 har biceps & Triceps begynt å vokse voldsomt. Jeg tar for det meste Biceps øvelser og Triceps. Takker for all hjelp Du hører jo det du vil høre! Du kommer ikke til å få større muskler, eneste du kommer til å få er en fucked up kropp hvis du begynner å trene nå. Du er ikke fullstendig utvokst å det fører bare til at du påfører deg selv skade. Du sier du sitter å trener hvert 10ende minutt. Det eneste du gjør da er å bryte ned muskelen da du ikke gir den tid til å restituere. Reslutatene kommer etter lang tid, ikke noe du kan fikse på ei uke bare for ei dame sa du ikke har muskler, dete neste rette er da å svare "vel du har ikke pupper" så holder vel hun og alle andre kjeft. OG, hvis du skal få større muskler kan du ikke sitte å trene bare biceps og triceps du må trene hele kroppen. Anbefaler deg heller å begynne med fotball eller ski, spring litt rundt og du vil se at du mister valpefette ditt om en stund, når du så har passert 16 kan du vel melde deg inn i et treningsenter å pumpe så mye du orker. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 når man er utvokst er veldig individuelt... Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Greit nok, men en bør uansett ikke trene tungt før skjelettet er ferdig utvokst, noe det ikke er når en er 13. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ikke kom med latterlige påstander om at man blir å få en "fucked up" kropp uten kilde, mkay? Hantler på 5 kg er uansett ikke tungt. Å anbefale fotball er sånn sett bak mål, da skaderisken er ca. 5 x 10^8 ganger større enn i vekttrening. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Ikke kom med latterlige påstander om at man blir å få en "fucked up" kropp uten kilde, mkay? Hantler på 5 kg er uansett ikke tungt. Å anbefale fotball er sånn sett bak mål, da skaderisken er ca. 5 x 10^8 ganger større enn i vekttrening. Vel, det er egentlig litt feil måte å si det på. Poenget med at man skal være forsiktig med vektløfting i ung alder er at øvelsen fort kan bli gjort feil. Se for deg en 10 åring som begynner med markløft og ikke eier kunnskaper om teknikk eller vet hvordan han helt skal utføre det, han har bare sett på "de store gutta". Sjansene for at han påfører seg ryggskader i dette bildet er ikke liten. Har selv en bekjent som begynte med markløft da han var 14 år, og har i dag (6 år senere) merkbare skader på ryggen, og kan ikke trene markløft tungt. Men for all del, jeg oppfordrer alle i all alder til å starte med styrketrening, så lenge øvelsene blir utført med riktig teknikk. (er ikke uten grunn til at mange av bodybuilderne og strongmen startet med et kosteskaft da de trente benk) Endret 31. januar 2009 av DMN Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ikke kom med latterlige påstander om at man blir å få en "fucked up" kropp uten kilde, mkay? Hantler på 5 kg er uansett ikke tungt. Å anbefale fotball er sånn sett bak mål, da skaderisken er ca. 5 x 10^8 ganger større enn i vekttrening. Latterlig påstand fordi du ikke har hørt det før.? Legen min har sagt dette. Men for all del her er noe jeg kom over i farta : 1 2 " Trening med så tung belastning bør ikke gjennomføres før skjelettet er ferdig utvokst, siden deler av skjelettet fortsatt er mykt, og derfor meget utsatt for skade ved tunge løft. Dessuten kreves et meget godt treningsgrunnlag før slik trening kan iverksette" Når det gjelder fotballen så er kanskje skaderisken 5 x 10^8 ganger større hvis du er litt eldre.?! 13 åringer som svinser rundt på banen der sliter vel ikke så mye med skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå