Gå til innhold

Trenger hjelp! - Får ikke større muskler.

opijos

Anbefalte innlegg

En stund siden i gymen var det en jente som sa til meg , "Haha , DU har jo ingen muskler", Men når jeg presset inn så fikk hun sjokk , og jeg hørte hvisking ettter gymen at jeg hadde stor pump.

Det som irreterte meg var at hun sa at jeg hadde ingen muskler, Men det er jo ikke sant. Hun sente et falskt rykte...

Jeg har stor pump , men bare når jeg strammer inn. Jeg er 13 år *** , Og pliz jeg vet at det er skadelig, men shitafaen.

Trening:

Jeg trener hver dag , med 5 kilo(s) vekt på begge armene , skal skaffe meg større.

Jeg trener Skuldermuskler , biceps og triceps . 10-20 rep.

Men jeg får ikke større Biceps :(

Jeg har bare manualer , så jeg kan IKKE ta benkpress :/ ..

Vet noen av dere hvordan man kan få synelig(e) muskler? - Jeg er veier sånn ca 55 kilo , og er noe med 150-190 cm.

Takker for alle svar.

Hilsen en sportsidiot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd for at jenta hadde rett, og at hun ikke spredte et falskt rykte. Med 55 kg har du ingen muskler, uansett hvor mellom 150 og 190 cm du måtte befinne deg. Du er bare 13 år, og det er alt for lav alder til å i det hele tatt bekymre deg om hvor muskuløs du er. ALLE trettenåringer mangler muskler, og det er rett og slett fordi de bare er barn enda. Du kan heller ikke sammenligne deg selv med sekstenåringer, da de har hatt tre år mer å vokse på. Ellers er det verdt å merke seg at jenter flest ikke bryr seg så særlig mye om hvor mye muskler du har ;)

Dog skal du bare fortsette med trening; det er en sunn hobby. Vekttrening er på ingen måte skadelig, og vil du ha større muskler må du øke vektene litt og litt for hver økt, og spise mye mat. Det er viktig å trene hele kroppen, og biceps er vel kanskje en av de minst viktige musklene for en nybegynner å fokusere på. Du er bare 13, så det er ikke vits i å gjøre ting for avansert, spesielt siden du ikke har utstyr. Kom deg i gang med armhevinger og pull-ups annenhver dag, og da har du stort sett dekket hele overkroppen.

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet :(

Armhevinger er kjedelig, kjedelig i lengden også :(

Men , Hvordan kan jeg få mer muskelmasse? 5 om dagen er bra for magen. Jaja, Spise er en ting , men er det andre ting jeg bør være obs på?

Jeg har heller ikke event tenkt å fette meg opp da, sjokoladen dropper vi.

Lenke til kommentar

Du får mer muskelmasse etter hvert som du blir eldre. Hvis du ser på sånne mini-byggere (som forøvrig er helt ødelagte), har de bare veldig, veldig definerte, men ikke særlig store, muskler. Inntil videre bør du nøye deg med å holde deg i god form og ikke overdrive. For å si det sånn: Treningssentere vil selvsagt tjene så mye penger som mulig. Tror du ikke de ville opphevet alle aldersgrenser hvis det var det minste forsvarlig?

Lenke til kommentar

Vil si jeg er ganske lik deg. Da jeg var 14 veide jeg vell rundt 50kg og hadde ett stort ønske om å bli "stor og sterk" som alle andre kamerater som hadde gener som mildt sakt ikke var lik mine. Det var to av oss som ikke var i nærheten av å ha kropper som vokste ved trening eller kunne vise reslutater opp mot 80-90 kg i benkpress, men heller halvparten.. Så jeg gikk lei for jeg så ingen stor framgang. (Skal ikke si jeg trente på den mest rette måten men var vell ca sånn som deg+++) Nå som jeg snart fyller 18 og har trent i en halvt år, spist mye mer mat, kan jeg faktisk se at vekta stiger, kroppen vokser ikke bare i høyde men også noe som ligner mye på muskler :p

Så jeg tror ikke du skal beskymre deg. Noen utvikler seg tidlig mens hos andre går det litt senere.

Sånn er livet, og du kan ikke gjøre noe annet enn å leve med det.

Men som flere sier her, fint å trene pushups, situps, pullups annen hver dag. : )

Lenke til kommentar

Hmm , Jeg tror når jeg var 12 år gammel , så veide jeg noe med 30-40 kilo , og det er da jeg begynte å trene vekter.Og nå veier jeg 55. 15 KL UP. Kan ikke akuratt si at det er så mye da , men ikke vet jeg. Vet at det er en 14 år gammel gutt som veier 60 kilo og har noen lunde muskler og litt høyere enn meg.

Lenke til kommentar

Det er som andre sier her at du er litt ung enda, hode ditt vil veldig og det er kjempe bra! Men kroppen din er dessverre for dem aller fleste i den alderen ikke utviklet nok til å bygge noe spesielt med muskler.

Jeg synes det er bra du har en så bra interesse som trening, og synes du på ingen måte skal gi deg! Men kanskje ha i bakhode at du ikke kan bygge noe spesielt med muskler helt enda.

Men tren slik du gjør men ikke med tunge vekter da faren for skader er stor. Lette vekter for å få utholdenhet og litt styrke, tren mye kondisjon så mye du orker.

Ja ja...vet det er litt kjedelig. Men du kommer til å være glad du har gjort det senere når kroppen din er klar til å bygge muskler! Da er du sprek og oksygen tilførselen i blod og muskler gjør at du orker mer og mest sannsynlig vil få resultater mye fortere en om du ikke hadde gjort dette.

Jeg trener styrke 5 dager i uka og har startet med kondisjons trening vær dag nå for å rett og slett orke mer når jeg løfter tunge vekter.

Jeg er langt ifra noen ekspert på dette området så andre må gjærne arrestere meg og komme med innspill om jeg har skrevet noe feil.

Lykke til med treningen!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Nå har jeg skaffet meg 7.5 KG vekter. Jeg tar 20 Biceps øvelser. Får se om jeg går opp i vekt da :p

Btw, awkward. Du sa at jeg ikke hadde noen muskler , Jeg veier 55 kilo , Og høyde : 150-190 CM, Vel. Mange i klassen min sier at jeg veier mye , og en 9 klassing veier 60 kilo. I følge : http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina...0&weight=55 ,

Din BMI er 24.4. Så jeg er nesten "Overvekt" , hmm . Rart at jeg blir kalt skinner da , jeg har jo nesten ikke noe fett :p

Endret av opijos
Lenke til kommentar

Du er klar over at det er ganske stor forskjell på 150 cm og 190 cm? Og tror strengt talt det kan variere litt om en niende klassing veier 60 kg eller ikke.

Men som altfor mange allerede har sagt; du er altfor ung til å være kroppsfiksert. Bare vent til det går en 3-5 år, så skal du se forskjell.

Og du vil ikke merke en særlig forskjell på vektøkning ved å bare trene manualer i form av triceps/biceps.

Lenke til kommentar

haha 150-190 jeg lo:P

uansett. anbefaler deg ikke å begynne med vekter. når en 13 åring kjøper vekter blir det stort sett biceps hver dag. noe som resulterer i null fremgang.

start heller med en idrett du liker. svømming og bryting og ski legger du på deg en del muskler også.

kjenner flere som startet med vekter i 13 årsalderen og ødla seg.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Jeg trenger oksygenmaske for å overleve denne posten her.. Skal si du har safet på høyden gitt. 40 cm utgjør VELDIG mye når du skal måle BMI. Som de andre har sagt her, så bør du begynne med en idrett du liker. Det er null nada niks poeng i å starte med vektløfting for deg. Vektøkning og muskelmasse vil skje naturlig for deg uansett..

Lenke til kommentar

hmm , Det vil skje naturlig , Men da vil du få normal muskler. Mens jeg har lyst på Store muskler , skal si deg at pumpen etter Biceps har vokst extremt. Jeg mener extremt! - Først hadde jeg ingenting , 2 mnd seinere fikk jeg en klump og nå har jeg mye større. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har synelige muskler :(

Endret av opijos
Lenke til kommentar

Gidder noen å lage en trenings plan i A - B - C , som jeg trener - Trapezius, Deltoids , Bieceps , Forearm Flexors og Trieceps... Blir veldig glad hvis noen tar seg tid å(og) lager en plan. Og ja , Jeg har lyst å fjerne valpefettet mitt , det skal være en måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Men du skal ha valpefett! Det går bort av seg selv når du blir eldre, hvis du er i bra nok form.

EDIT: Du bor i Norge, så du har vel ikke tenkt å springe rundt med bar overkropp mesteparten av tiden. Kan du ikke nøye deg med å være kjekk og stram inntil videre? Virker ikke som om du skjønner hva som står på spill.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...