kjetil-brave Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hei! har nettop kjøpt en dlink dir 655 router og lurer på om det er en måte eg kan justere hastigheten til dem forskjellige maskinene på denne routeren. har 3 maskiner totalt, fordelt på en 26000/2000 linje. spiller endel online spill og opplever at eg får høy ping når di andre maskinen på routeren surfer på nettet. burde jo vert stor nok linje til å dekke alt dette. er ikke noe torrents programmer som blir brukt. Noen som vet om noe programm som gjør at eg kan justere hastigheten til dem forskjellige maskinene? har prøvd å logge inn på routeren å fikse det der, men det er vanskelig å skjønne det som er der når eg ikke har alt for mye peiling på nettverk/routerer! takknemmelig for alle svar !! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Netlimiter, koster litt da. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 hvis du opplever høy ping ved at andre surfer er noe virkelig feil. dersom de bruker torrenter uten å ta hensyn til båndbreddebruken(ut-linjen) derimot er det forståelig at ping blir påvirket. antar du har canal digital eller noe i den dur(basert på linjespesifikasjonene dine), så er ikke særlig kjent med hvordan ytelsen der er med høy load på utlinjen. forsøk å sett en makshastighet på de andre maskinene for uthastigheten for å unngå at båndbredden makses. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er kanskje mulig å sette router til å prioritere trafikk fra din pc. Lenke til kommentar
kjetil-brave Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Hei! Er ikke noe torrents som er i bruk, bare eg som laster ned sånne, og eg vet at d minsker farten, men er ikke det som er problemet. Får treigt nett bare dem surfer på vanlige sider, må da vere et annet program eller noe annet som gjør a eg kan justere jevn hastighet fordelt på alle 3 sånn at når du har makset din kvote så påvirker ikke det dem andre maskinene som er på routeren. Har get imternett, vert fornøyd med det fram til eg kjøpte routeren og 3 stykker deler samme internett.... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har du satt på kryptering på trådløsnettverket ditt i routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå