Gå til innhold

Søker hobbyprogrammerer til enkelt CMS

Anbefalte innlegg

(Beklager om dette ikke er riktig sted for denne type henvendelser.)

Heisann; jeg søker etter en person som kan hjelpe oss med å lage ferdig et relativt enkelt CMS til en godt etablert supporterside for et spansk fotballag. Vi kan tilby et par++ tusenlapper i betaling, men det er ikke noe voldsomt stort budsjett her, så jeg henvender meg derfor til den yngre garde og eventuelle hobbyprogrammerere som kunne tenke seg en liten slant.

Det vi trenger er et enkelt oppsett som vi kan bygge videre på selv senere, men som må inkludere login etc, mulighet for å skrive/endre/slette artikler samt mulighet for å legge til/endre/slette brukere. Det er også en fordel om brukerne kan deles inn to-tre ulike nivåer med forskjellige rettigheter. Og det er det. Utseende er det ikke nødvendig å legge spesielt mye sjel i, det har vi allerede en klar formening om hvordan skal være, og det fikser vi selv senere. Om ikke det blir for komplisert (altså i forhold til betaling og pris) så ønsker vi også en mulighet for å håndtere bilder til artiklene.

Alle som er interesserte kan ta kontakt med meg via en melding er på forumet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo totalt irrelevant. Jeg hadde sannsynligvis heller ikke spurt dersom et annet CMS var aktuelt. Men, jeg skal svare deg allikevel og det var kanskje ikke så implisert i det innledende innlegget som jeg trodde:

Foruten det å kunne skrive artikler og slikt, så har vi en del spesifikke oppgaver som vårt CMS er nødt til å takle. I dag kjører vi Wordpress med disse ekstra funksjonene i et lite eksternt kontrollpanel, men det er en relativt dårlig løsning, og vi ønsker å samle alt på et sted. Spesielt med tanke på at Wordpress, og de fleste andre ferdige CMS-løsningene, har drøssevis av funksjoner som vi ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Det er mulig du bare forsøker å hjelpe, men det kommer vel godt nok frem fra innledningen at vi ikke ønsker å ha å gjøre med Wordpress videre?

Det jeg er interessert i er en person som kan hjelpe meg med mitt prosjekt - og ikke alle mulige alternative løsninger.

Lenke til kommentar

Nei, det kommer ikke godt nok frem. Personlig så fatter jeg ikke hvorfor det skal være så problematisk å bygge på en eksisterende løsning. Det vil være en trygg platform med eksisterende strukturer man kan bygge på. Det du tilsynelatende ønsker er at noen skal lage et CMS tilnærmet gratis. Med mindre du er ute etter en rimelig «shabby» og lite fleksibel løsning vil ikke «par++ tusenlapper i betaling» være i nærheten av å betale de faktisk kostandene å utvikle et CMS, selv om det er aldri så enkelt. Det er en grunn til at egenutvikling sjeldent er å foretrekke. Det å bygge et CMS er ikke gjort i løpet av et par arbeidsdager, men er noe som tar mange uker for ikke å si måneder å kode på fulltid.

Når det er sagt så kan det finnes gode grunner til å alikevel gjøre det, men hittil ser jeg ingenting i nærheten. Det å bygget ut et eksisterende CMS er etter min mening et langt, langt, bedre alternativ, og gitt at man kjenner CMSets oppbyggning, er det også noe som kan gjøres i løpet av en uke eller to (eller mer) litt avhengig av hvor mye jobb det faktisk er i det man må lage. Ved å bruke et eksisterende CMS slipper man bokstavligtalt å finne opp hjulet på nytt ørten ganger, og man slipper å ende opp med å betale for en løsning hvor språk, design og interaksjon mot database er statisk kodet i filene.

Hva skjer hvis du ønsker bedre justering av rettigheter på brukere og finner ut at dette er nærmest hardkodet i filene? Hva skjer hvis du må endre database-system og finner ut at alle filene bruker mysql-funksjonene direkte i filene i stedet for å ha en veldefinert struktur med abstraksjon? Hva skjer hvis du ønsker å ha en tospråkelig side og finner ut at språk er hardkodet? Hvis du ønsker å bygge videre på det seinere så er min mening at du skyter deg selv kraftig i foten ved å kreve egenutvikling av et CMS samtidig som du hendvender deg til amatører. Jeg tviler f.eks på at det vil følge med dokumentasjon, og da er du rimelig låst til vedkommende som laget løsningen.

Som sagt, med mindre du virkelig har noen gode grunner på lager så utvid en eksisterende løsning.

PS: Det er ikke meningen å virke motarbeidende eller noe, men jeg mener det er et helt feil spor å starte i.

Lenke til kommentar

Herre. Kan noen fortelle meg hvor i mine innlegg jeg har bedt om en debatt på hva jeg vil og ikke vil ha?

Ernie; vi er ikke ute etter et fullstendig og profesjonelt CMS med like mange funksjoner eller muligheter som Wordpress, etc. Vårt nettsted er et lite community for en ganske smal del av Norges befolkning, og vi har som sagt et begrenset budsjett, så vi er tilfredse med et veldig enkelt opplegg. Kall det gjerne «amatørmessig» og «shabby» (?), hvis det fungerer for deg.

Det er nå heller ikke slik at vi er helt blottet for kunnskap om PHP eller HTML selv, men vi har antakeligvis ikke god nok kunnskap til å lage denne rammen selv på en effektiv måte. Vi ser derfor etter en person som kan være villig til å gjøre dette for en billig penge. Regner med at det er mange yngre mennesker, som kanskje også er i ferd med å utdanne seg innen programmering osv., som kan være verdifull hjelp for oss og vårt prosjekt, og det er altså disse personene vi leter etter. Som sagt innledningsvis, så er jeg fullstendig klar over at vårt budsjett er begrenset og at ingen profesjonelle programmerere er interessert i et slikt oppdrag. Videre skal vi nok også kunne klare oss uten «dokumentasjon» for å utvikle dette videre, men takk for omtanken.

Resten av det du skriver har jeg ikke tenkt til å forholde meg så veldig mye til da det åpenbart er spørsmål man stiller seg ved investering i et langt mer profesjonelt system, men jeg gjentar altså at vi har bygget videre på Wordpress med plugins og slike ting, men vi ønsker oss et mer kompakt og tilpasset system som er enklere å bruke for våre skribenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...