Faktum1 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Noen fler her som har prøvd Memohance? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Folka som skriver slike bøker har god innat hukommelse. Vedder på at de fleste ikke engang bruker metodene sine - de har ikke behov. Lenke til kommentar
TheVikingNo Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hei, Jeg vet godt hvordan du har det. Jeg er en fyr som aldri har likt skolen, på ungdomskolen gikk jeg ut med 3 i snitt. (Må si at det skyldes litt vel mye pc bruk ) Jeg var ikke særlig stolt av meg selv. Men det var da jeg bestemte meg for å gjøre noe med livet mitt. Det var vel noe sent og skjønne at det var fremtiden min det var snakk om. Jeg sa til meg selv at, "Jeg Skal Oppnå Noe I Livet Mitt" Og "Jeg vil ikke ende opp som noen slask som står i en butikk og feier gulvet." Jeg sa til meg selv at "Jeg skal klare og lære meg dette og jeg skal oppnå noe, jeg skal gjøre noe med livet mitt. Dette var i løpet av grunnåret på TIP. jeg måtte ofre mye tid på å lese og repetere ting i hodet. Jeg skrev notater på telefon og av og til så skrev jeg også stikkord i hånden. Når jeg ikke hadde noe å gjøre eller kjedet meg på bussen, så tenkte jeg på det jeg prøvde å lære. Jeg repeterte det i hodet. Det er altså viktig å ha motivasjon, og ikke minst viljestyrke. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle oppnå noe. Selv om jeg nesten ble kvalm av tanken på å studere, så fokuserte jeg på å bruke tiden til å lære. Det jeg prøver å si er vel at du må gjøre ditt beste. Og da må du ikke bli skuffet av deg selv. Noe som er viktig er at du må prøve og finne din egen metode å lære på, for meg var det best og bare lese høyt for meg selv og repetere det uten å se i boken, Gjerne bare et avsnitt om gangen. Så spurte jeg meg selv spørsmål på slutten. Når det gjelder prøver og sånt, så skrev jeg kun ned alt som var viktig og som kunne komme på prøven, og det trente jeg på. Tips; ikke se klokken og tenk på det som bortkastett tid, Det er jo fremtiden din Det er noe som hjalp mye for meg. Ikke prøv å husk en hel side i boken, fokuser på de få setningene som faktisk betyr noe. Fikk 4.3 i snitt, og er veldig stolt av å hoppe til 4 fra 2 i matte. Fikk 5 i de fagene som handlet om utdannelsen. Mens Norsk, Engelsk, og Gym osv, som jeg ikke er så glad i. Fikk jeg noe dårligere karakter i. Det kan du sikkert merke på det jeg har skrivi, har vel noen skrive feil her og der kan jeg tenke meg. Beklager det Andre året fikk jeg 4.8 i snitt. og jeg kunne endelig si at jeg var stolt av meg selv. Er nå lærling som prosess operatør. Det som er tidligere skrevet om å sove og å spise riktig, er sikkert veldig viktig. Prøvde selv å få mer søvn, og merket at det var definitivt viktig. Det med mat og sånn vet jeg ikke noe om, men jeg anbefaler deg å passe på at du får i deg mat. Ikke gå sulten på en prøve. Drakk en gang redbull før prøven i håp om at det skulle hjelpe. Det sies og at energi drikk skal hjelpe, har jeg hørt. Men det funket VELDIG dårlig for meg. Jeg håper det jeg har skrevet her hjelper deg, det er personlig erfaring. Men vi er alle forskjellige. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du kan trene opp til å få en bedre hukommelse ved å huske på flere ting og trene hjernen ved å være aktiv med hjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå