sheherezade Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvor lang garanti/reklamasjonsrett er det på blekkskrivere? En forretning klemte til med at det bare var et halvt års garanti på delene, så eventuelle reparasjoner måtte bekostes av egen lomme. Det må da være fullstendig "#¤"#¤ så lenge selve skriveren ble kjøpt for under ett år siden? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 2 års reklamasjonsrett på mangler ved produktet. Mangel på produktet er det når produktet ikke svarer til det du som kunde burde forvente. Hva er galt med printeren? Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Mest sannsynlig er det skriverhodet som må byttes pga. slitasje. Printeren har vært ekstremt mye brukt, så det er vel ikke så usannsynlig at deler slites. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Bytte av skriverhode går under generelt vedlikehold, og jeg vil ikke påstå at en skriver som får dette problemet etter ekstremt mye bruk går under "Mangel". Forklaringen til butikken er feil, men du har etter hva jeg kan se ikke reklamasjonsrett her. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Dekker ikke garantien bytte av slitasjedeler? Enkelte fabrikanter skal visstnok ha livstidsgaranti på skriverhoder(bl.a. Canon). Har du vært borti noe sånt? (For øvrig så er det i denne situasjonen snakk om et bedriftskjøp, ikke privatperson) Endret 26. januar 2009 av sheherezade Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du får se hva garantien sier om skrivehode. Jeg kjenner ikke til livstidsgaranti på canonskriverhoder dessverre . Du kan jo evt ringe canon og høre hva de sier. Hva heter skriveren? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dekker ikke garantien bytte av slitasjedeler? Enkelte fabrikanter skal visstnok ha livstidsgaranti på skriverhoder(bl.a. Canon). Har du vært borti noe sånt? (For øvrig så er det i denne situasjonen snakk om et bedriftskjøp, ikke privatperson) Bytte av olje eller bremseskiver dekkes ikke av garanti/reklamasjonsretten. Ser ikke noe forskjell på disse to eksemplene. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Trådstarter: er det et privat/forbrukerkjøp, eller har du kjøpt printeren i næringsvirksomhet? Hvis det IKKE er et forbrukerkjøp, kan nemlig forhandleren ha rett. Er det virkelig bare 2 år på skrivere, Alastor? Endret 29. januar 2009 av Caze Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 En enkel billig liten kasse med blekksystem og masse bevegelige deler vil jeg påstå det om ja. Men jeg bare tolker, dette er ikke noe det har vært domsavgjørelse på... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er ingenting som skulle tilsi fem år på skrivere etter min mening også, ihvertfall ikke på de billigste. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 De mest jalla Lexmark-skriverne koster vel også for lite til å omfattes av reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 De mest jalla Lexmark-skriverne koster vel også for lite til å omfattes av reklamasjonsretten. Det finnes ikke noen prisgrense på reklamasjonsretten. De billigste skriverne vil kun omfattes av 2 års reklamasjonsrett fordi du ikke har grunn til å forvente at den skal holde vesentlig lenger enn 2 år. Dersom vi snakker om en all-in-one til 4000 eller lignende praktiseres vanligvis 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Japp, alt avhenger av hva du kan forvente av produktet, og også hva som er feil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Trodde forbrukerkjøpsloven en nedre grense på 2 eller 300 kroner? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Neida, det er angrerettlovens beløpsgrense Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Ah, takk. Nå ble jeg forvirra et øyeblikk. Satt og nileste, visste jeg hadde sett det et eller annet sted. Endret 29. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Også 2 års reklamasjonsrett på en drue, men den relative raklamasjonsretten vil nok slå inn mye raskere. En morsom detalj er derimot hvis forhandler skulle innby seg på en realitetsdiskusjon, da har man ikke oversittet den relative rekalamsjonsfrist. Lenke til kommentar
jic Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Dvs Nokia 1120 som selges for 300 kr med kontakt har kun 2 års reklamasjon mens touch Hd koster 6-7k har 5 års reklamasjonrett?? Trodde enten så var det 2 år eller 5 år ikke hva prisen var? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 jic: Den absolutte reklamasjonsfristen på en mobil er 5 år. Men det er hva som er feil sett opp mot hva tingen burde tåle som avgjør om man har reklamasjonsrett på feilen. Mange begreper her og det er tungt å sette seg inn i før man til slutt skjønner det.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Og jeg kunne lett hevde 2 år på en mobil til 300 kr uten problem. Må se litt på pris også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå