Bikeridr Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Da begynner vi galleriet med et "prosjekt" jeg laget til meg selv. ISO 25600, F50, f/1.8, s/hv. Jeg har slått av preriferibelysning og støyreduksjon i software, så de er kun oppskarpet, omgjordt til svart/hvitt og nedskalert til webformat. Ja også vannmerke da.. [Edit]La opp riktige bilder[/Edit] Endret 16. mai 2009 av cyclo Emnetittel endret i henhold til retningslinjene Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Da tror jeg vi lager oss en post dedikert himmelen. Full exif i bildene, og de fleste er tatt med 17 og 24mm brennvidde. Utrolig hva man kan fange med noen sekunders eksponering. For de "innvidde" så ser man jo, i tillegg til nordlys, også Melkeveien som et slørete bånd tvers over enkelte av bildene. De av dere som er vel bevandret i (amatør)astronomien vil kjenne igjen flere stjernebilder og også endel deepsky-objekter. Bildene er ucroppet, alt av støyfjerning og lysavfallskompensasjon er fjernet. Kun lettere oppskarpet og nedskalert til webformat. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hmm, lenge siden jeg oppdaterte. Gjorde en byvandring. Egensatte kriterier: ISO 6.400, EF 17-40 f/4L. Skulle gjerne sett litt mer korning, så det blir vel ny byvandring med ISO 12.800 snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå