Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål ang Gynekomasti

Gjest Gutt 18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 18

Hei, er en gutt på 18år som har noen spørsmål angående Gynekomasti.

Har i snart 3 år vært litt flau over hvordan brystene mine ser ut, å nå lurer jeg på om jeg kanskje har det som heter Gynekomasti, eller om det rett og slett er litt ekstra fett som ligger der.

Problemet mitt er at selve området rundt nippelen er helt slappt og stikker liksom ut, akkuratt som om jeg skulle vært veldig feit, noe jeg slettes ikke er. Er 1,77 høy og veier 68kg, trener på treningstudio minst 4 ganger i uken.

Skulle gjerne hatt noen svart fra noen som har hatt dette selv eller vet mye om det.

Det som gjør meg usikker, og derfor ikke har så veldig lyst til å gå til legen er det at hvis jeg har vært å trent f.eks bryst på treningstudioet og så tar en kald dusj, fryser eller bare klyper meg litt i nippelen, trekker nipplene mine seg sammen og ser helt normale ut og brystene mine ser faktisk helt normale ut. Er det slik hvis man har gynekomasti eller ser det rart ut hele tiden da?

Noen som tror dette bare kan være litt ekstra fett som jeg kan trene vekk med noen månders hard trening i benken eller? Har ikke noe fett ellers på kroppen =/

Synes det er litt flaut, så pleier bare å gå bar overkropp hvis det f.eks er litt kaldt ute eller jeg bader fordi da trekker det seg sammen.

Hvis det er noen som har hatt dette her kan jeg gjerne ta et bilde eller to for å vise hvis min forklaring er dårlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Gutt_18

Beklager at jeg er utrolig sein til å svare, men nå har jeg fått tatt noen bilder. Prøvde å ta et bilde der hvor selve nipplelen har trekt seg sammen å da ser det jo litt mer vanelig ut. Håper noen kan komme frem til noe ut fra disse bildene.

DSC00076.jpg

untitled.jpg

DSC00081.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18

Hehe det var bra å høre :p

Fordi jeg var veldig usikker fordi noen av bildene så mye mere ekstremt ut.

Men er det noen som har noen gode tips på hvordan mann får slaket bort det lille fettet til sommeren? :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jonny_*

Vaio, det er ikke mange med Gynecomastia som har det så ille. Gynnecomastia er kjertler som ligger under brystet, og størrelsen kan være alt i fra bittesmå til så stor som bildet viser. For å være helt sikker, er nok et legebesøk det beste. De er proffesjonelle, og har sikkert hatt mange slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Vaio, det er ikke mange med Gynecomastia som har det så ille. Gynnecomastia er kjertler som ligger under brystet, og størrelsen kan være alt i fra bittesmå til så stor som bildet viser. For å være helt sikker, er nok et legebesøk det beste. De er proffesjonelle, og har sikkert hatt mange slike tilfeller.

Errata:

• Gynecomastia er ikke "kjertler" under brystet.
  • Gynecomastia er heller ikke kjertler.
  • Gynecomastia er en tilstand.
  • Gynecomastia er ikke bittesmå.

Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...