LunaLight Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er det noen som er veldig gode i analysering , spesielt analysering av sakprosa ? Jeg hater analyse av ting. Hittil har vi analysert et dikt , en novelle og nå skal vi analysere en eller annen slags form for sakprosa som jeg ikke vet hva er. Sikkert Essay eller no. Noen som har noen ideer ? Hva syns DU om analysering av tekster ? Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Tekstanalyse kan være veldig moro. Du kan finne ut hvorfor Wergeland var en fantastisk dikter, isteden for å ta alle andres ord for det. Du kan lære hvordan Oskar Braaten klarer å skape et realistisk miljø i verkene sine. Du kan forstå hvordan en forfatter bruker språket til å oppnå noe overfor leseren, og bruke det du lærer i egne tekster. Ved å analysere sakprosa kan du for eksempel lære hvordan du bør bygge opp og bruke språket i en kronikk eller et leserinnlegg for å få troverdighet hos leseren, argumentere bedre, osv. Endret 27. januar 2009 av arex1337 Lenke til kommentar
Luffy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Veldig viktig å ta vare på førsteinntrykket du får av en tekst når du leser den. Skriv gjerne stikkord av ting som popper opp i hodet ditt når du leser teksten du skal analysere. Dette kommer godt med senere, ivertfall for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå