brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Haha, for et utsagn. Du må vel vite at det ikke stemmer? Man elsker ikke den man skal tilbringe livet sitt med med en gang, bare fordi det er den personen man tilbringer livet sitt med. Det er absurd. Nå datt jeg av. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det betyr at dette ikke er jenta du kommer til å gifte deg med. Dessuten så skal det mye til for at jente skal si noe slik uten at det faktisk er løgn Kvinner har rett og slett problmer med å få dype følelser for annet enn sine barn Det er noe en bare må lære seg å leve med Du motsier jo deg selv. Hvis dette er sant, så kan jo ingen gifte seg med hverandre:) Jeg synes han fikk et bra svar. Bedre at dama venter med å si det, enn å si det uten å mene det. Det viser at hun faktisk vil vokse videre på den følelsen av å være glad i han, for så å videre også kunne elske han. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det betyr at dette ikke er jenta du kommer til å gifte deg med. Dessuten så skal det mye til for at jente skal si noe slik uten at det faktisk er løgn Kvinner har rett og slett problmer med å få dype følelser for annet enn sine barn Det er noe en bare må lære seg å leve med Du motsier jo deg selv. Hvis dette er sant, så kan jo ingen gifte seg med hverandre:) Jeg synes han fikk et bra svar. Bedre at dama venter med å si det, enn å si det uten å mene det. Det viser at hun faktisk vil vokse videre på den følelsen av å være glad i han, for så å videre også kunne elske han. Ååååh. Sånn sett. Du må få med deg "Dessuten så skal det mye til for at jente skal si noe slik uten at det faktisk er løgn " De fleste jenter ender opp med å si slik til han som får gifte seg med dem Det betyr ikke at hun faktisk elsker fyren, hun vil bare at han skal tro det. Og om hun ikke har noe å vinne på at han tror det, ja så sier hun ikke disse "magiske" ordene. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg ser poenget ditt. Jeg er ofte enig i det du skriver på forumet, i og med at du har gode poenger er veldig rett på sak. Men akkuratt her må jeg nok si meg litt uenig, fordi jeg tror du grer for mange under en kam. Alle kvinner er ikke så forferdelige som du liker å fremstille dem Seff finnes det bitches, men det finnes for all del minst like mange mannesvin også. Det er forskjellig fra person til person med tanke på hva ordene "Jeg elsker deg", betyr for dem. For noen er det helt vanlig å si det til mange, mens det for andre er noe man sier når man først virkelig mener det. Derfor mener jeg det blir feil å si "Jenter sier det bare fordi ****" Hadde vært mer riktig å si "Hanne sier det fordi****, mens Grete sier det fordi ****, på samme måte som Karl sier det fordi ****. Skjønner:)? EDIT: Slang på Karl ikke fordi jeg tror det er et jentenavn, men fordi jeg skulle vise at gutter har forskjellig tolkning på de "magiske" ordene også;P Endret 27. januar 2009 av jente_12 Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Det som er løgn, er det og si at ingen damer kan elske sin mann. Edit: Skrivefeil Endret 27. januar 2009 av Ascubal Lenke til kommentar
Korka Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da jeg og dama ble sammen sa hun at hun elsket meg med engang.. =) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Men hun gjorde det ikke, selv om hun sa det. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hun gjør det nå, og jeg elsker henne.. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det som er løgn, er det og si at ingen damer kan elske sin mann. Edit: Skrivefeil Du kan, om du leter godt, finne et og annet unntak. Men å basere livet sitt på å finne en kvinne somelsker en er fåfengt. en får finne en kvinne en selv elsker og som liker en godt nok tilbake. Godt nok til at en kan leve ett familieliv sammen. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det som er løgn, er det og si at ingen damer kan elske sin mann. Edit: Skrivefeil Du kan, om du leter godt, finne et og annet unntak. Men å basere livet sitt på å finne en kvinne somelsker en er fåfengt. en får finne en kvinne en selv elsker og som liker en godt nok tilbake. Godt nok til at en kan leve ett familieliv sammen. Hva mener du er grunnen til at det er lettere for menn å elske enn for kvinner? Jeg må si jeg har problemer med å skjønne poenget ditt. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det som er løgn, er det og si at ingen damer kan elske sin mann. Edit: Skrivefeil Du kan, om du leter godt, finne et og annet unntak. Men å basere livet sitt på å finne en kvinne somelsker en er fåfengt. en får finne en kvinne en selv elsker og som liker en godt nok tilbake. Godt nok til at en kan leve ett familieliv sammen. Hva mener du er grunnen til at det er lettere for menn å elske enn for kvinner? Jeg må si jeg har problemer med å skjønne poenget ditt. For det første, stikker en fingen litt i jorden og ser rundt seg så ser en hvem som er i et klart overtall av totalt knuste menneker etter samlivsbrudd. Dete r menn. Dernest kan du se hvor mye menn ofrer for sin kjære, kontra hva kvinner gjør. En kan også legge til statestikk som viser at etter plutselig tap av partner (dvs. dødsfall) så dør mannen ganske så kort tid etter (ofte innenfor et år). mens kvinnene i et klart flertall lever i flere år etter på. mao, menn er avhengige av kvinner, kvinner trenge rikke menn. Legg også til at rent biologisk så må kvinner være sikkre på at mannen blir etter at de har fått barn, mao så må mannen føle for både mor og barn. mens kvinnen bare trenger å føle for barnet. Til syvende og sist så vil en ved samlivsbrudd se at når en mann går, så går han til frihet, mens en kvinne nesten utelukkende går til en ny mann. mao, kvinner sitter uten følelser og venter på ny forsørger, mens menn går om følelsene skulle ta slutt. Alt dette satt samen, samt andre ting en observere i en hverdag, viser at kvinner ikke legger følelser i sitt forhold til menn. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hun gjør det nå, og jeg elsker henne.. Skjønner at du elsker når du lar jo henne fare unna med løgn. Og hvordan vet du at hun fortsatt ikke lyver? *tekst* Vet ikke om det er riktig det du sier, er nok av damehjerter som har blitt knust av menn som har vært utro osv, og jeg har på følelsen av at damene er flinkere til å tilgi enn menn. Men uansett, det jeg skulle si var ikke det her, men at i India er det ganske vanlig at man brenner enken sammen med ektemannens lik siden mannen dør som regel først og hun har ingen til å forørge seg, tradisjonen kalles suti. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Blåbær. Værsåsnill, ikke fuck opp tankene mine mer enn de er.. takk Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hva er forskjellen på like og elske? Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hva er forskjellen på like og elske? Veldig vanskelig å forklare eller definere, men den er ENORM! Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hva er forskjellen på like og elske? Veldig vanskelig å forklare eller definere, men den er ENORM! Jeg merker også godt forskjellen uten å kunne forklare det. Har veldig vansklig for å sette ord på det, men man merker det når man gjør det. Har kun sagt det til én person før, og jeg har ikke sagt det til min nåværende kjæreste. Lenke til kommentar
A_Man_Apart Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg er enig med Brutal Mann. Damer elsker ikke menn i særlig grad. Det som skjer er at de blir begeistret for oppmerksomhet, og henrykket av alt som er nytt og uprøvd osv, når de er unge. Deretter ruser de seg på følelsen av å ha begynt å få kontroll på menn, vite hvordan menn fungerer og hvordan de kommer under huden på menn. Og så atter senere, når de mener det er på tide å få barn, så blir de begeistret over å klare å kapre menn som de anser som gode donorer av gener til sine barn, og som er flottere, høyere eller rikere enn et flertall av venninne sine typer. Dette også gjør damer glade og kan gi dem litt roser i kinnnene. Men merk at i alle tilfeller så handler det om dama selv, og hennes framskritt i livet eller selvhevdelse i venninneflokken, samt hvor gode gener og trygg økonomisk oppvekst hun klarer å sikre for sitt avkom (barna). Ofte tror dama at de lykkelige følelsene som strømmer over henne i de enkelte stadiene og situasjonene som jeg skisserte, er kjærlighet - for typen. Det er det svært sjelden. I de færreste tilfeller evner damen å se den andre, se mannen sin, være takknemlig for at han virkelig elsker henne. Dette tar hun som en selvfølge. Du har bare verdi for damen så lenge du passer inn i hennes livsutvikling, slik jeg skisserte. Nå høres jeg sikkert kynisk ut, og det er ikke meningen at en ung mann på under 20 skal tro på eller klare å forestille seg at jeg har rett. Det er fordi menn på rundt 18 er så proppfulle av hormoner, som trekker dem mot damer, og får dem til å tro at damer er de mest vidunderlige skapninger, at hjernen ikke klarer å kjøle ned nok til å se disse poengene. Men stol på meg, innen du er 30 eller så vidt litt over, så VIL du ha skjønt det. Avslutter med noen visdomsord som falt fra damemunn i sin tid (ei som svek søsterskapet, og sa d rett ut): Men are romantics, pretending to be realists. Women are realists, pretending to be romantics. Takk. Endret 28. januar 2009 av TSP Fjernet off-topic (klage på skrivefeil) Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Men are romantics, pretending to be realists. Women are realists, pretending to be romantics. Jeg forstår logikken bak, men må det være slik? Det eneste man ender opp med ved å følge dette er en jævlig svær haug med egoistiske kvinnfolk og en annen med fraskilte mannfolk med psykiske og følelsesmessige problemer og kjærlighetssorg! Jeg er skeptisk til hele dette opplegget og er relativt overbevist om at kvinner (antagelig ikke jenter) er i stand til å elske en mann bare hun tillater seg selv å føle det! Det store problemet, slik jeg ser det, er at alt for mange jenter og kvinner velger å safe med følelsene sine. Dersom de elsker en mann, er de fremdeles åpne for nye følelser for en ny mann. Jeg velger å tro at det å være åpne for nye forhold er noe de i stor grad kan velge selv, rett og slett fordi det føles mannssjåvinistisk å forestille seg noe annet - det gir inntrykk av at kvinner er emosjonelt svakere enn menn, dersom kun vi har evne til å virkelig elske andre enn våre avkom... Er kvinner virkelig så basale og primitivt anlagt emosjonelt!? Jeg håper ikke det, for deres egen del og for menneskeheten generelt, det føles umoralsk bare å prøve å tenke slik... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) To innlegg ble flyttet, ett innlegg ble slettet og ett innlegg ble redigert. De to innleggene som ble flyttet ble flyttet til tråden "Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil". Det skal ikke påpekes skrivefeil i denne tråden, skriv evt. i den nevnte tråden for dette; "Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil" eller send en vennlig PM til brukeren. Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden. Endret 28. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Synes ikke maktforholdet mellom menn og kvinner høres så kynisk ut, menn er fysisk sterke, kvinner er psykisk sterke. Krisesenterene fokuserer kanskje litt feil, hva er den bakenforliggende årsaken? Det er en skam for en mann å innrømme at han blir skambanka verbalt av kjerringa, så vi hører sjeldent den andre siden av saken. Angående det med makt og kvinner er ikke det noe nytt, faktisk er dette ur-gammelt, nok å lese om kvinnelige demoner som Lillith, Nehema og Onoskelis så kanskje begynner det å demre. Islam er veldig mandig, men de går litt vel langt i Insj Allah, ser ut som det mer er every inch of allah når man tenker på steining av jenter. Kjønnsrollene er noe som burde ha vært mer på dagsorden enn likestilling, men ser ut som det ikke skjer med det første. Et tegn i tiden er PU(a), men til syvende og sist ønsker kvinner menn med hjerte av stein? Nå er ikke jeg ennå bitter på hvem som først spiste av eplet, jeg sier bare: Hen to Pan. Endret 29. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå