Gå til innhold

Forslag til gitar-sang, Vanskelig.

Tullemann

Anbefalte innlegg

Heisann!

I Høst fikk jeg i oppgave å spille en sang på gitar til musikklæreren min. Denne framføringen skulle vere veldig viktig for utslaget av karakteren min.

Jeg spilte da : I'm Alright - Jerry C

Men nå som våren nærmer seg, så sa læreren at vi skulle spille en sang til henne utover våren også.

Nå vet jeg ikke hvilken sang jeg skal spille, og trenger derfor deres hjelp.

Sangen bør vere på ca. samme nivå som I'm Alright sangen. Jeg vil ha noe som kan inponere liksom:P

Takk for alle forslag!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spill Master of Puppets da xD eller Always with me, Always with you av Joe Satriani

Njaa.. Det beste ville egentlig vert vist det var en "ren" gitarsang. med backingtrack f eks.. det finnest jo backingtrack til Master of Puppets også, men liksom.. noe annet.:p

Når det gjelder "Always with me" så har jeg ikke hørt den:P men tar meg en titt snart:P

Endret av Tullemann
Lenke til kommentar

Du får slå til på stortromma og spille JerryC's egen Canon Rock ^_^

Eller så kan du jo se på noen av Neil Zaza's ( mannen bak I'm Alright faktisk ) egne stykker som Melodia og Fargo, eller du kan jo titte på John Petrucci's Glasgow Kiss eller Wishful Thinking...

Disse er i samme sjanger som I'm Alright.

Men en sang trenger ikke å være vanskelig eller rask, Gary Moore - Still Got The Blues er et perfekt melodisk materiale, og en smule mer hørt enn JerryC, Neil Zaza og John Petrucci tilsammen siden musikken til Gary appellerer til et større publikum vil nå jeg tro.

Lenke til kommentar

guitar boogie

Se filmen hos Youtube

classical gas

Se filmen hos Youtube

livin on a pray

jhonny be good

streets of london

spanish romanze

om du nolifer gitar en måneds tid kan du lære airtab

blackbird

Se filmen hos Youtube

layla

tears in heaven

dette er noe jeg bare kom på i farta, kan legge til flere om noen ønsker det

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
guitar boogie

Se filmen hos Youtube

classical gas

Se filmen hos Youtube

dette er noe jeg bare kom på i farta, kan legge til flere om noen ønsker det

FY FLATE, så utrolig tøff versjon av classical gas! Ga meg gåsehud nedover ryggen :love:

Tommy Emmanuel er skremmende god på gitar, han får det til å svinge skikkelig :!:

Forøvrig kan du bevege deg over på den litt mer klassiske delen... ikke insane vanskelig, men som garantert vil imponere:

Eller denne kjempe fine låta, du har sikkert hørt den før!

Denne låta er kjempekul! Hvis du spiller den _litt_ saktere enn det Erick gjør det, så er hvertfall det han spiller fram til ca. 1 min (eneste jeg har prøvd) forholdsvis enkelt, og personlig synes jeg låta låter finere litt saktere:

Mange gode tutorials til den sangen, andre steder på youtube.

Knall-låt! Har ikke prøvd den selv, men den ser ikke altfor vanskelig ut (ta det med en klype salt...):

EDIT: På de siste tre låtene må du muligens stemme om gitaren din...

Lykke til! :)

Endret av Andak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen. Har nå tenkt å vurdere en klassisk sang. Har spilt klassisk i noen år, så jeg tenkte jeg kunne vise den "siden" av meg til musikklæreren også. Men jeg har ikke peilingpå hvilken sang jeg skal velge. Eneste jeg kommer på, er Classical Gas. Men jeg vil lære noe nytt liksom:p ForslaG?:D

Har sett litt på de ovenfor, men på Rylynn sangen f eks, så har jeg ikke mulighet til å feste capoen min slik som på filmen.:S hjelp?:p

Endret av Tullemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...