Gå til innhold

BK: Serie:Forsøk på dråpebilder

CFM

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rundt diverse steder og sett en del dråpebilder, og da måtte jeg jo prøve selv..

Det er egentlig ganske begrenset med motiver da jeg kun har et bord og en sofa på rommet, men jeg prøvde å gjøre det beste ut av det :!:

post-141082-1232998632_thumb.jpg

post-141082-1232998709_thumb.jpg

post-141082-1232998661_thumb.jpg

post-141082-1232998732_thumb.jpg

Endret av W202
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke helt hva du vil med det her. Du sier du har sett mange dråpebilder og da ser du sikkert selv att disse er ganske så dårlige. Du trenger faktisk ikke mer enn en blitz og vann for å lage dråpebilder. Prøv deg fram med ulike vinkler og få til en komposisjon i allefall.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du får det så klart med så treg lukkertid :\ Var så vidt jeg fikk til noe med 1/1000... Men så prøvde jeg å fange i luften da.

Det er blitzen som fryser bildet ikke lukkeren. Blitzen varer kansje 1/10000 s

Om du bruker raskere lukkertid så får du en mørkere bakgrunn og om du har mulighet til å flytte blitzen vekk fra kamera så kan du lage svarte bakgrunner med å prøve deg fram litt.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du får det så klart med så treg lukkertid :\ Var så vidt jeg fikk til noe med 1/1000... Men så prøvde jeg å fange i luften da.

Det er blitzen som fryser bildet ikke lukkeren. Blitzen varer kansje 1/10000 s

Aha, prøvde uten blitz jeg.. :!:

Lenke til kommentar

Fanget dråpene fint her, men synes du skulle croppa bort boksen. I disse dråpebildene du refererer til, regner jeg med motivet i bildet dreide seg helt og holdent om dråpen, ikke sant? Kanskje en tanke neste gang du skal prøve deg på dette. Uansett, hvis du er fersk på dråpebildet, så er det en god start. Men disse bildene imponerer dessverre ikke meg, men fortsetter du å prøve og teste forskjellige vinkler, teknikker osv. kommer du helt sikkert til å få bilder som er like imponerende som de du har latt deg inspirere av :)

Lenke til kommentar

Takker får prøve meg frem litt. Skal prøve med kortere lukkertider og prøve å få helt svart bakgrunn og se om jeg klarer å få vinkel sett fra siden..

Det er jo akkurat det vi har dette forumet til :)

Endret av W202
Lenke til kommentar

Helt klart mye bedre :) liker komposisjonen best i bilde 1 og 3. (vannbeholderen)

Bare prøve å treffe noen mer spennende dråper nå.

Det er også en smal sak å lage de i andre farger i PS.

Du kan også bruke en annen væske enn vann.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Jeg likte boksen jeg. Hvorfor skal alle dråpebilder være like? Kunne vært kult å hatt ett eller annet lys som ga vannet i boksen en lysende knall farge og att dråpen som kommer opp er klar. Om du vil bli kvitt vannbeholderen i det perspektivet du bruker her hjelper det ikke så mye med større boks. Da må du bruke lengre brennvidde og stor blender for å gjøre bakgrunnen uskarp.(100mm f2,8 macro) Men da blir det mye vanskeligere å få dråpen i fokus

Lenke til kommentar
syns bilde 2 og faktisk var litt kult, for mine øyne ser en iskvinne med kjole og hodet lent bakover. hehehe ;)

Det du sa der minner meg om en sprite reklame som gikk for noen år siden.

Bilder av en sprite boks med dråper på, og med en kvinnelig stemme som spør om du ser en sensuell vakker kvinne.

og ender med, if you said yes, you probably need a girlfriend. :D

on topic: Likte godt det siste bildet, med spredningen i dråpene.

Lenke til kommentar
Jeg likte boksen jeg. Hvorfor skal alle dråpebilder være like?

For all del. Sier ikke at han skal finne opp hjulet på nytt, men noe litt mer estetisk enn en isboks burde man klare å dra frem.

Hadde du sett hva slags boks det er om du ikke hadde sett de første bildene? Det hadde ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...