Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi S6 som førstegangsbil. Hjelp til diverse spørsmål

presets

Anbefalte innlegg

Prata ikke til deg Castman..

Det er ufint å respondere på noens ytring med den påståtte antagelse at de er smarte dersom det man har opplevd fram til da ikke indikerer at dette er tilfelle.

Enkelte lagde vel et par innlegg hver om jeg var smart eller ikke? Er det interessant for dere? Like relevant som om jeg skulle sagt dere kunne svare bedre på spørsmålene mine om jeg sier jeg har 4.4 i snitt på første året elektro? Blir det bedre svar da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke har jeg peiling på Audi eller bil generelt, men et lite tips har jeg uansett.

Om du bytter forsikring etter 6-7 mnd, vil du sannsynligvis få hopp i bonus. Har hørt at man skal kunne bytte forsikring 2 ganger i året, og få bonusen opp hver gang man bytter forsikring.

Lenke til kommentar

Er du sikker?

Jeg tok kontakt med en selger for et av de større selskapene i Norge. Siden jeg hadde reiseforsikring betalt fram til høsten, kunne bilforsikringen betales seperat fram til neste reiseregning skulle betales, så kunne jeg få pakketilbud om jeg flyttet reiseforsikring over i samme selskap. Da skulle jeg i tillegg få bonushopp på 10 %.

Når jeg fikk dette tilbudet uten å spørre om noe mer enn "et godt tilbud" over telefon, om det ikke er tilfelle at andre ikke får mulighet til bonushopp ved bytte av forskring, får så være. =)

Lenke til kommentar
Er du sikker?

Jeg tok kontakt med en selger for et av de større selskapene i Norge. Siden jeg hadde reiseforsikring betalt fram til høsten, kunne bilforsikringen betales seperat fram til neste reiseregning skulle betales, så kunne jeg få pakketilbud om jeg flyttet reiseforsikring over i samme selskap. Da skulle jeg i tillegg få bonushopp på 10 %.

Når jeg fikk dette tilbudet uten å spørre om noe mer enn "et godt tilbud" over telefon, om det ikke er tilfelle at andre ikke får mulighet til bonushopp ved bytte av forskring, får så være. =)

Det går selvsagt an å forhandle seg frem til bonusøkninger, men at det er automatikk i at den går opp hver gang man bytter selskap er bare tull.

Lenke til kommentar

Selvsagt er S6 et statusobjekt! De er diskret, brutale og relativt luksuriøse biler. Du trenger ikke kunne noe som helst om bil for å se at en urS6 eller urS4 med litt senk, svakt sotede ruter og noen litt pene felger er tøff! Hvis du gjør det riktig så er disse bilene diskrete og stilige!

Jeg hadde valgt en 2.2T, for jeg har hørt at 4.2 V8 har en del problemer. Jeg husker ikke hvilke årstall det gjelder, men jeg mener at det er omtrent den perioden.

Lenke til kommentar
Selvsagt er S6 et statusobjekt! De er diskret, brutale og relativt luksuriøse biler. Du trenger ikke kunne noe som helst om bil for å se at en urS6 eller urS4 med litt senk, svakt sotede ruter og noen litt pene felger er tøff! Hvis du gjør det riktig så er disse bilene diskrete og stilige!

Jeg hadde valgt en 2.2T, for jeg har hørt at 4.2 V8 har en del problemer. Jeg husker ikke hvilke årstall det gjelder, men jeg mener at det er omtrent den perioden.

Nei, en S6 fra 95-97 er ikke et statusobjekt. Det er stor forskjell på noe som er "tøft" og et statusobjekt.

Lenke til kommentar
Det går selvsagt an å forhandle seg frem til bonusøkninger, men at det er automatikk i at den går opp hver gang man bytter selskap er bare tull.

Rabatter går det vel aldri automatikk i. Jeg har ikke prøvd dette selv, men jeg fikk tilbud om å få 10 % i ekstra bonus om jeg byttet selskap. Man går vel opp 10 % automatisk om man bli i et selskap et år. Om man bytter selskap etter 6-7 mnd, så rundes tiden opp til et år, og man kan få 10 % hopp i raskere tempo enn man vanligvis ville fått. Det kreves selvsagt at du ringer rundt og får tilbud, men jeg er overbevist om at det lar seg gjøre.

Har du flere forsikringer, velger du stort sett det billigste selskapet for den totale summen, uavhengig av hvor stor % bonus man får i et annet selskap.

I mitt tilfelle var prisen etter bonus dårligere, fordi det innebar å bytte innbo til samme selskap, hvor innboforsikringen ble mye dyrere. Det gjorde den totale prisen 4-500 høyere. Da velger jeg heller å betale 2 fakturaer for å spare noen kroner. =)

Lenke til kommentar

Rabatter går det vel aldri automatikk i. Jeg har ikke prøvd dette selv, men jeg fikk tilbud om å få 10 % i ekstra bonus om jeg byttet selskap. Man går vel opp 10 % automatisk om man bli i et selskap et år. Om man bytter selskap etter 6-7 mnd, så rundes tiden opp til et år, og man kan få 10 % hopp i raskere tempo enn man vanligvis ville fått. Det kreves selvsagt at du ringer rundt og får tilbud, men jeg er overbevist om at det lar seg gjøre.

Har du flere forsikringer, velger du stort sett det billigste selskapet for den totale summen, uavhengig av hvor stor % bonus man får i et annet selskap.

I mitt tilfelle var prisen etter bonus dårligere, fordi det innebar å bytte innbo til samme selskap, hvor innboforsikringen ble mye dyrere. Det gjorde den totale prisen 4-500 høyere. Da velger jeg heller å betale 2 fakturaer for å spare noen kroner. =)

Jeg har hatt forsikring på bilene mine, leilighetene mine og diverse andre ting i over 10 år, og byttet selskap mange ganger. Det er som sagt ikke noe automatikk i at du går opp i bonus når du bytter selskap, men det går selvfølgelig an å forhandle seg frem til mer bonus. Selv har jeg 75% på femte året.

Lenke til kommentar

Når dere snakker om forsikring så slenger jeg meg på.

Har innbo forsikring på hybelen min, og kjøpte nettopp forsikring på bilen.

Totalt ble dette rundt 8100 kroner pr år. Da ble jeg kontaktet av en dame fra Gjensidige, og hun sa att vist jeg kjøpte personforsikring, så ble det 500 kroner mindre i året på meg. Det vil med andre ord si jeg betaler da 7600 kroner pr år, og fikk med personforsikiring på kjøpet :) Så gode avtaler får man mange steder.

Endret av Espein
Lenke til kommentar

Jaja, kjøp deg S6 du, ikke er det noe statussymbol og heller ikke en bil for en 18 åring uten erfaring i det hele tatt.

Snakker av erfaring. Vi har 3stk S-biler innabords i familien, og dette er biler du ikke har sjangs til å herske som ei nyfødt pære på veien.

Hadde heller spart penga å kjøpt noe annet som f.eks en A3 eller noe i den duren, som jeg kjøpte til førstegangsbil.

Ser for meg at du er typen som spør om hvordan man kan kappe diffkontrollkabelen for å dra piruetter på asfalten.

Lenke til kommentar

Totalt ble dette rundt 8100 kroner pr år. Da ble jeg kontaktet av en dame fra Gjensidige, og hun sa att vist jeg kjøpte personforsikring, så ble det 500 kroner mindre i året på meg. Det vil med andre ord si jeg betaler da 7600 kroner pr år, og fikk med personforsikiring på kjøpet :) Så gode avtaler får man mange steder.

Dette er litt utenom trådets emne, men er man så smart at man ikke melder adresseendring til folkeregisteret så dekker de fleste innboforsikringer også hybler. Dermed beholder man også den rabatten man får gjennom foreldrene når det gjelder bil, og man slipper egen forsikring på hybelen.

Lenke til kommentar

Dette er litt utenom trådets emne, men er man så smart at man ikke melder adresseendring til folkeregisteret så dekker de fleste innboforsikringer også hybler. Dermed beholder man også den rabatten man får gjennom foreldrene når det gjelder bil, og man slipper egen forsikring på hybelen.

Er det så smart altså? Skulle tro at innboforsikringen dekket en hybel tilhørende forsikret bolig, ikke en hybel et helt annet sted.

Lenke til kommentar

Er det så smart altså? Skulle tro at innboforsikringen dekket en hybel tilhørende forsikret bolig, ikke en hybel et helt annet sted.

Jeg er forsikret gjennom Sparebank 1, og den dekker ihvertfall hybel for inntil 100k kr (mener jeg å huske det er). Det kan jo selvsagt være andre betingelser hos andre selskaper, men de anbefalte ihvertfall å sjekke ut blant annet dette på et eller annet spareprogram på en eller annen tv-kanal, fordi mange er dobbelt opp forsikret. Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg er forsikret gjennom Sparebank 1, og den dekker ihvertfall hybel for inntil 100k kr (mener jeg å huske det er). Det kan jo selvsagt være andre betingelser hos andre selskaper, men de anbefalte ihvertfall å sjekke ut blant annet dette på et eller annet spareprogram på en eller annen tv-kanal, fordi mange er dobbelt opp forsikret.

Ok, men jeg ville vært litt forsiktig med å anbefale folk å ikke melde adresseending for å spare noen kroner på innboforsikring. Jeg tviler ikke på at du er dekket av dine foreldres innboforsikring, men det kan være at det er noen spesielle vilkår inne i bildet. En annen ting er jo at det er straffbart å ikke melde adresseendring. :)

Lenke til kommentar
Ok, men jeg ville vært litt forsiktig med å anbefale folk å ikke melde adresseending for å spare noen kroner på innboforsikring. Jeg tviler ikke på at du er dekket av dine foreldres innboforsikring, men det kan være at det er noen spesielle vilkår inne i bildet. En annen ting er jo at det er straffbart å ikke melde adresseendring. :)

Det er jo klart noe man bør sjekke før man tar avgjørelsen. Så lenge man er student eller bor midlertidig av andre årsaker er det ikke straffbart og ikke melde adresseendring, heller en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...